بارش‌های قزوین تا جمعه ادامه دارد
کد خبر: 4133729
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

بارش‌های قزوین تا جمعه ادامه دارد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: تا اواخر وقت امشب استقرار سامانه بارشی را در استان داریم که پیامد آن بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید با احتمال تگرگ است، برای فردا ۲۵ فروردین، در برخی از مناطق استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در قلل نیز احتمال بارش برف وجود دارد.

آبگرفتگی معابر

مهدی آخوندی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ادامه بارش‌ها در قزوین، گفت: سامانه بارشی که از بعدازظهر روز گذشته ۲۳ فروردین وارد استان شده، تا این لحظه بارش‌های خوبی را از خود به جای گذاشته که بیشترین آن‌ها مربوط به شهر آوج با بارش ۱۴/۵ میلی‌متر و شهر قزوین با بارش ۷/۷ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر وقت امشب استقرار سامانه بارشی را در استان داشته باشیم که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید با احتمال تگرگ است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: برای فردا ۲۵ فروردین، در برخی از مناطق استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در قلل نیز احتمال بارش برف وجود دارد ضمن اینکه به لحاظ دمایی امروز و فردا کاهش نسبی دما را پیش‌رو داریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار هستیم و بارش‌ها ماهیت رگباری دارند، در برخی مناطق بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردارند، لذا آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست، برای بارش‌های دیروز و امروز نیز هشدار به رنگ نارنجی صادر شده است.

انتهای پیام
captcha