۴ هزار خادمیار رضوی در استان قزوین خدمت می‌کنند
کد خبر: 4142020
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

۴ هزار خادمیار رضوی در استان قزوین خدمت می‌کنند

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۴ هزار نفر خادمیار رضوی و بالغ‌بر ۱۰۰۰ نفر یاور رضوی در قالب ۱۷۰ کانون خدمت می‌کنند.

مشهد مقدس

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن‌علی نوروزی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین، شنبه ۳۰ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: دهه کرامت که از ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد ادامه دارد از این رو کانون خادمیاران قدس رضوی استان قزوین برنامه‌های متنوعی ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت دهه‌ای ملی و فرامذهبی است؛ افزود: در استان قزوین بیش از ۴ هزار نفر خادمیار رضوی و بالغ‌بر ۱۰۰۰ نفر یاور رضوی در قالب ۱۷۰ کانون خدمت می‌کنند و ۱۲۰ کانون در مساجد و محافل عمومی و ۵۰ کانون به صورت تخصصی فعال هستند.

این مسئول اظهار کرد: «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» شعار امسال دهه کرامت است که در راستای تحقق آن در نظر داریم تا مشارکت‌های عمومی و مردمی را افزایش دهیم و بناست اجرای برنامه‌های دهه کرامت از سوی خیرین صورت گیرد و کمتر دستگاه‌های دولتی در این امر دخیل باشند چراکه دهه کرامت دهه‌ای مردمی است.

وی با بیان اینکه هر ساله مناسبت دهه کرامت خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) به قزوین سفر می‌کنند، افزود: باتوجه به افزایش هزینه‌ها امسال ۵ نفر از خادمان رضوی به قزوین سفر می‌کنند و تقدیر از خیرین، ارائه خدمات میز خدمت و مشاوره، پخش زیارت امین الله، تأمین ۱۵ سری جهیزیه، تزیین و آماده‌سازی مساجد برای دهه کرامت بخشی از برنامه‌های کانون خدمات رضوی است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین گفت: با کمک خیرین، ماهی یک کاروان از سوی کانون به مشهد مقدس اعزام می‌شود. ذبح و قربانی از برنامه‌های کانون در طول ایام سال است اما با توجه به ایام دهه کرامت تعداد قربانی‌ها افزایش می‌یابد و در تلاشیم ۱۸۰۰ خانواده از گوشت نذری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha