تعرض وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی و واکنش حماس
کد خبر: 4142252
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

تعرض وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی و واکنش حماس

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه همراه با شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجدالاقصی تعرض کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بن غفیر که تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجدالاقصی شد، در بخش شرقی این مسجد مناسک و آموزه‌های تلمودی را انجام داد.

بن غفیر از ساعات اولیه صبح امروز تحت تدابیر شدید امنیتی خود را به مقابل دیوار براق در مجاورت مسجدالاقصی رسانده بود.

رادیو عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که بن غفیر در جریان تعرض به مسجد‌الاقصی مدعی شده که تهدیدات حماس بی‌فایده است و ما صاحبان قدس و این سرزمین هستیم!

هتاکی این وزیر تندرو اسرائیلی به مسجد‌الاقصی واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است و از صبح امروز تاکنون بیش از 300 صهیونیست اشغالگر به مسجدالاقصی تعرض کردند.

حماس: مسجدالاقصی را تنها نمی‌گذاریم

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس تأکید کرد که ما هرگز مسجدالاقصی را تنها نمی‌گذاریم و مسئولیت تمامی پیامدهای تعرض وحشیانه وزرای اسرائیلی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی متوجه دولت رژیم صهیونیستی است.

محمد حماده تصریح کرد که تعرض تجاوزکارانه ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، بیانگر اوج خطرات پیش روی این مسجد در سایه روی کار آمدن دولتی تندرو و جنایتکار است.

حماده اظهار کرد که ما در برابر این تجاوز آشکار علیه مقدس‌ترین مکان و مسجد، تأکید می‌کنیم که عزم و اراده ملت فلسطین بسیار راسخ‌تر از اشغالگران است و این ملت هرگز در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها تسلیم نمی‌شود و مسجدالاقصی را تنها نمی‌گذارد.

وی عموم فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 را به حضور گسترده و پررنگ در مسجدالاقصی و اعتکاف در داخل آن و دفاع با جان و دل از این مسجد در برابر طرح‌های شوم و توطئه‌های اشغالگران برای تقسیم و یهودی‌سازی آن فراخواند.

انتهای پیام
captcha