نقشه دشمنان برای بازگرداندن عناصر بعث به قدرت در عراق
کد خبر: 4144086
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
امام جمعه بغداد هشدار داد؛

نقشه دشمنان برای بازگرداندن عناصر بعث به قدرت در عراق

امام جمعه بغداد با بیان اینکه دشمنان عراق به دنبال بازگرداندن عناصر رژیم بعثی به قدرت هستند، گفت که عراقی‌ها دوره سیاه کشتارهای بی‌دلیل و رفتارهای وحشیانه رژیم بعث را از یاد نمی‌برند.

به گزارش ایکنا، آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به نزدیک شدن موعد انتخابات شورای استان‌ها در عراق، تأکید کرد که مشارکت در انتخابات ضروری است.

وی با انتقاد از کسانی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند، گفت: این افراد یا از نظر سیاسی عقب مانده‌اند یا این که خواسته و اهداف دیگری دارند و البته در گذشته نیز کسانی وجود داشتند که با این شیوه اهداف پشت پرده خود را محقق کردند.

امام جمعه بغداد در ادامه گفت: بیست سال انتظار کشیدیم که سیاستمداران عراق خود را برای اداره پیشرفت کشور آماده و تربیت کنند یا این که ملت پیشرفت کرده و کسانی را برای اداره کشور عرضه کنند که توانایی این کار را داشته باشند، اما تا کنون این امر رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به نقشه دشمنان گفت: اکنون کسانی در کشور هستند که تلاش می‌کنند چهره رژیم بعث را بزک کرده و آن را به عنوان دولت مناسب عراق معرفی کنند و در این راستا به دروغ‌های بسیاری متوسل شده‌اند، ما از این افراد می‌پرسیم: آیا در زمان رژیم بعث، امنیت، آرامش، کشتار بی‌دلیل، جنگ‌های پیوسته، نابودی، زندان و ترس و وحشت وجود نداشت؟ آیا امکان دارد آن دوره سیاه را فراموش کنیم؟ 

آیت الله موسوی در ادامه اظهار کرد: گروهی دیگر افرادی را برای اداره کشور معرفی می‌کنند که فقط به فکر مصالح شخصی خود هستند، در حقیقت این افراد در این سال‌ها اداره عراق را در دست داشتند و در فساد اقتصادی نقش داشته و خدمتی به عراق نکردند.

وی در پایان خطبه نماز جمعه بغداد، دولتمردان و ملت عراق را نصیحت کرد و گفت: دولتمردان باید حالت حاکم و محکوم را پایان داده و در کنار ملت قرار بگیرند و همچنین حالت سهم خواهی را پایان دهند، زیرا این کار و اموالی که در نتیجه آن به دست می‌آید حرام است، و مشکلات بسیاری را برای کشور و مردم به همراه داشته است، وی همچنین از ملت و عشایر عراق درخواست کرد که از کاندیداهای انتخابات به صورت مکتوب تعهد بگیرند تا در آینده بتوانند از آنان مطالبه کنند.

انتهای پیام
captcha