مطالبه سفیر قرآنی اعزامی به حج از رسانه‌ها + فیلم
کد خبر: 4145016
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴

مطالبه سفیر قرآنی اعزامی به حج از رسانه‌ها + فیلم

عضو کاروان قرآنی حج تمتع 1402 با تأکید بر اینکه هرساله این گروه در سرزمین وحی برنامه‌های فاخری اجرا می‌کند که چکیده‌ای از بهترین‌ اجراهای نمایندگان قرآنی است، گفت: انتظار داریم که رسانه‌ها این موارد را بیش از پیش منعکس کنند.

امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی رهسپار می‌شود و اعضای آن به اجرای برنامه در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند. زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد. علی‌اکبر کاظمی، از اعضای کاروان قرآنی، که تجربه اولین سفر معنوی حج را تجربه خواهد کرد در گفتگو با خبرنگار ایکنا در خصوص حس و حال این سفر معنوی جملاتی را بیان کرد.

این قاری قرآن درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: از شهر یزد به این سفر معنوی اعزام شده‌ام. در پرونده افتخارات قرآنی‌ام رتبه اول مسابقات ملی دانشجویان کشور، رتبه اول مسابقات ترتیل کشور، مدرک درجه یک مدرسی قرآن کریم و داور سطح یک ملی در رشته‌های صوت و لحن را دریافت کرده‌ام.

وی درباره حس خود از اعزام به این سفر نورانی گفت: زمانی که خبر اعزام خودم را به عنوان قاری به این سفر معنوی شنیدم ناخودآگاه اشک ریختم و خدای متعال را شکر کردم. این آرزویی است که همه بچه‌های قرآنی دارند تا روزی نصیبشان شود و به لطف خدا در ۴۰ سالگی نصیب بنده شد.

کاظمی در ادامه ضمن قدردانی از مدیران و مسئولان برگزاری کاروان قرآنی نور و برگزاری جلسات تشریحی این کاروان گفت: حالا که ما به عنوان قاری و سفیر جمهوری اسلامی ایران به این سفر انتخاب شده‌ایم باید نکاتی را بدانیم و از تجربیات اساتید و بزرگان این عرصه استفاده کرده و تبادل نظر بکنیم تا ان شالله در کنار یک حج خوب، بتوانیم اثرگذار و نماینده خوبی برای کشور باشیم.

این مدرس قرآن با تاکید بر اینکه هرساله برنامه‌های فوق‌العاده فاخری توسط بچه‌های کاروان قرآنی در سرزمین وحی اجرا می‌شود، گفت: انتظار داریم که رسانه‌ها این موارد را بیش‌از پیش منعکس کنند. تلاوت‌ها و برنامه‌های کاروان قرآنی که متشکل از اساتید و دوستان قرآنی است، به‌نوعی چکیده‌ای از بهترین اجرا‌های نمایندگان جامعه قرآنی است و لذا انتظار داریم که در انعکاس آن‌ها تلاش و مساعدت بیشتری انجام شود.

یادآور می‌شود اعزام کاروان قرآنی به حج به تدریج از پنجم خرداد‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
captcha