۱۵۰ تلاوت اذان‌گاهی از قاریان خوزستانی ضبط شد
کد خبر: 4145159
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

۱۵۰ تلاوت اذان‌گاهی از قاریان خوزستانی ضبط شد

تهیه کننده برنامه تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان خوزستانی با بیان اینکه ضبط تلاوت‌های اذان‌گاهی ۷۰ قاری خوزستانی از 6 تا 11 خرداد در اهواز انجام شد، گفت: با نظارت دو تن از کارشناسان شورای عالی قرآن 150 تلاوت اذان‌گاهی در این مدت ضبط شد.

ضبط تلاوت

به گزارش ایکنا از خوزستان، ضبط تلاوت‌های اذان‌گاهی ۷۰ قاری خوزستانی از شنبه، ۶ خرداد با نظارت دو تن از کارشناسان شورای عالی قرآن در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان آغاز شد و بامداد پنج‌شنبه، 11 خرداد پایان یافت.

محسن‌ پناه، تهیه‌کننده برنامه تلاوت‌های اذان‌گاهی قاریان خوزستانی در این باره گفت‌: با توجه به ظرفیت قاریان خوزستانی تصمیم بر این شده است که تلاوت‌های اذان‌گاهی صدا و سیما یعنی رادیو و تلویزیون توسط قاریان بومی استان قرائت و قبل از اذان ظهر و مغرب از صدا و سیمای استان پخش شود.

وی با بیان اینکه این کار با پیگیری‌های صدا و سیما و شورای عالی قرآن، بعد از حدود یک سال و نیم پیگیری در حال انجام است، افزود: برنامه ضبط تلاوت‌ها با همکاری مجدانه و دوستانه سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن انجام شد و طی آن قرائت حدود ۷۰ نفر از قاریان استان خوزستان که سال گذشته توسط دکتر مهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن در استان به شورا معرفی شده بودند، ضبط شد.

پناه گفت: برای این کار دو نفر از کارشناسان شورای عالی قرآن به دعوت صدا و سیما از شنبه، ششم خرداد به اهواز آمدند، در اینجا مستقر شدند و 150 قرائت از قاریان بنام استان با حضور آنها ضبط شد. این قرائت‌ها پس از تدوین و آماده‌سازی به شورای عالی قرآن ارسال و در آنجا نیز داوری می‌شوند و پس از تأیید از رادیو و تلویزیون استان پخش خواهند شد.

تهیه‌کننده برنامه تلاوت‌های اذان‌گاهی خوزستان با اشاره به پیگیری و مطالبه این کار توسط مدیران سابق و فعلی صدا و سیمای استان و همچنین همکاری خوب شورای عالی قرآن گفت: استاد محمد کرمانی، مدیر تولید و ارزیابی شورای عالی قرآن و استاد تیموری کارشناس شورای عالی قرآن در حین برنامه ضبط قاریان حضور داشتند. قاریان منتخب نیز از تمام شهرهای استان دیده شده بودند.  

انتهای پیام
captcha