درخواست محاکمه متهمان به اقدامات تروریستی علیه مسلمانان در فرانسه
کد خبر: 4145530
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

درخواست محاکمه متهمان به اقدامات تروریستی علیه مسلمانان در فرانسه

دادستان ضد تروریسم فرانسه خواستار محاکمه یک باند سازماندهی شده به اتهام طراحی اقدامات تروریستی علیه مسلمانان در این کشور شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان ضد تروریسم فرانسه خواستار محاکمه یک گروه سازماندهی شده مظنون به طراحی اقدامات تروریستی علیه مسلمانان شد.

دادستان ضد تروریسم فرانسه خواستار محاکمه 13 مرد و سه زن مظنون به برنامه‌ریزی برای انجام اعمال خشونت‌آمیز علیه مسلمانان بین سال‌های 2017 تا 2018، از جمله حمله به مساجد یا مسمومیت با غذای حلال شده است.

در این درخواست، دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم(پات) اعلام کرد که می‌خواهد این 16 عضو گروه سری «عملیات نیروهای عملیاتی» که توسط یک پلیس سابق فرانسوی تأسیس شده بود، در یک دادگاه جنایی به اتهام عضویت در یک شبکه تروریستی محاکمه شوند.

تصمیم نهایی با قاضی بازپرس مسئول این پرونده است که موضوع آن، نشان دهنده تهدید تروریستی فزاینده راست افراطی در فرانسه است.

 متهمان این گروه بین 37 تا 74 سال و با سابقه‌های اجتماعی گوناگونی بودند و شانزده متهم یا اسلحه به دست آورده و یا در ساخت مواد منفجره شریک بوده و یا به دنبال شناسایی مساجد برای تدارک حمله‌ای تروریستی بودند.

آنها همچنین  قصد داشتند از زنانی با پوشش نقاب در این گروه برای مسموم کردن غذای حلال در سوپرمارکت با سم موش استفاده کنند.

از جمله اهداف این گروه همچنین قتل 200 امام جماعت و همچنین  قتل طارق رمضان، یک مبلغ سوئیسی بوده است.

بسیاری از مظنونان سابقه نظامی دارند. از جمله مشاغل گذشته یا فعلی آنها می‌توان به دلال عتیقه‌جات، دیپلمات معتبر در سفارت فرانسه در السالوادور، مشاور منابع انسانی، رستوران‌دار، حسابدار و معلم دبیرستان اشاره کرد.

در جریان یورش به منازل مظنونان این پرونده، سلاح گرم و هزاران مهمات، از جمله اقلام مورد استفاده برای تولید مواد منفجره TATP کشف شده است.

با این حال، به گفته دفتر دادستانی مبارزه با تروریسم، این گروه سازمان‌یافته اهداف واقعی برای آماده کردن اعضای خود به منظور رویارویی با جامعه عرب ـ مسلمان داشته و در تدارک حملاتی با ماهیت تروریستی علیه نمادها یا افراد این گروه از جامعه بوده است.

انتهای پیام
captcha