سومين سمينار «بررسی انديشه‌های مرزبانان اسلامی افغانستان» برگزار شد
کد خبر: 2285758
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

سومين سمينار «بررسی انديشه‌های مرزبانان اسلامی افغانستان» برگزار شد

گروه اندیشه و علم: سومين سمينار بررسی انديشه‌های مرزبانان اسلامی از سوی بنياد فرهنگی تبليغی پيامبراعظم(ص) 11 اسفندماه، در شهر كابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در اين سمينار كه با حضور جمعی از علما، دانشمندان، اساتيد دانشگاه، نمايندگان شورای ملی افغانستان و تعداد كثيری از شهروندان كابل برگزار شد، افرادی چون سيد محمدهادی هادی؛ رئيس بنياد فرهنگی تبليغی پيامبر اعظم(ص)، عصمت اللهی؛ استاد دانشگاه كابل، رحمت‌الله ضيايی ارزگانی؛ استاد ناصری عضو شورای ملی افغانستان و حجت‌الاسلام رحمت‌الله مرتضوی؛ از علما و متنفذين افغانستان، در اين سمينار شركت داشتند.
در اين نشست، استاد عصمت‌اللهی نقش علمای افغانستان را برجسته توصيف كرد و گفت: تا زماني‌كه علما و مساجد را در محوريت زندگی خود داشته باشيم، دين اسلام را هم با خود داريم.
رئيس اتحاديه ژورناليست‌ها و خبرنگاران افغانستان افزود: علما از طريق همين رسانه اسلامی(مساجد) ماهيت پوچ كمونيست‌ها را در افغانستان برملا ساختند، ديروز كمونيسم با اسلام روبه‌رو بود ولی امروز سكولاريسم در برابر اسلام قرار گرفته است.
استاد ناصری، نماينده مردم در پارلمان نيز در سخنانی نقش آيت‌الله‌العظمی ميرعلی اكبر حجت، واعظ، افشار، مبلغ، ناصر و شهيد بلخی را در راستای ارتقای فكری و معنوی جامعه، برازنده توصيف نمود و اظهار داشت: علامه شهيد بلخی مصداق بارز «العلما ورثه الانبيا» بود.
گفتنی است؛ در پايان اين سمينار قطعنامه هشت ماده‌ای قرائت شد كه در بخشی از آن از اوليای امور خواسته شد تا روزی را به نام روز علمای شهيد دينی در تقويم ملی كشور افغانستان ثبت كنند.
captcha