بعد از قرآن، نهج‌البلاغه کتاب آدم‌سازی است
کد خبر: 3510392
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
استاد سطوح عالی حوزه علمیه:

بعد از قرآن، نهج‌البلاغه کتاب آدم‌سازی است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بعد از قرآن کریم، نهج‌البلاغه کتاب آدم‌سازی است، گفت: بیشتر انسان‌ها از کتاب نهج‌البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شیعه شدند چنانچه ابن ابی‌الحدید معتزلی در شرح نهج‌البلاغه آورده است که ابوعلی سینا هر چه دارد از حضرت علی(ع) دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد، واعظ و خطیب تهران در حسینیه بیت‌الرقیه(س) با بیان اینکه حضرت علی بن ابیطالب(ع) بعد از رسول خدا(ص) بهترین مخلوق خدای تعالی است، گفت: قرآن کریم، کتاب صامت و حضرت علی(ع)، کتاب ناطق است. قرآن ظاهر و باطن دارد که ظاهر آن، رسا و بلیغ و باطن آن عمیق است؛ همچنین فرموده‌اند حضرت علی(ع) نیز ظاهر و باطن دارد که ظاهر حضرت علی(ع) را همه مردم بهره می‌برند و از باطن و حقیقت آن حضرت انسان‌هایی مثل مقداد،‌ سلمان، عمار و ابوذر بهره می‌برند.
استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: هرچقدر تقوا و تهذیب انسان بیشتر باشد از دریای معارف حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیشتر بهره می‌گیرد؛ به همین منظور بهره‌ای که سلمان از حضرت علی(ع) برد، ابوذر و مقداد و عمار نتوانستند ببرند.
این کارشناس حوزوی با بیان اینکه بعد از قرآن، نهج‌البلاغه کتاب آدم‌سازی است، اظهار کرد: بیشتر انسان‌ها از کتاب نهج‌البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) شیعه شدند چنانچه ابن ابی‌الحدید معتزلی در شرح نهج‌البلاغه آورده است که ابوعلی سینا هر چه دارد از حضرت علی(ع) دارد.
وی با اشاره به برخی از آثار نویسندگان درباره حضرت علی(ع)، بیان کرد: جرج سمعان جرداق، نویسنده و اندیشمند مسیحی لبنانی درباره حضرت امیرالمؤمنین(ع) شش کتاب نوشته است که کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» یکی از آثار اوست. جرج سمعان جرداق در علی‌شناسی دقیق بود، ولی ما شیعیان ابعاد وجودی حضرت علی(ع) را درک نکردیم.
هاشمی‌نژاد به ویژگی‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) زمانی که اشک‌های یتیمی را می‌دیدند، متحیر می‌شدند. آن حضرت عالم را متحیر کرد و به این خاطر است که شهریار می‌گوید «نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت/ متحيرم چه نامم شه ملک لافتی را».
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در شب‌های قدر معارف حضرت امیرالمؤمنین(ع) را درک کنیم، عنوان کرد: هر کس از ولایت امیرالمؤمنین(ع) خارج شود ضرر خواهد کرد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی احیای شب 23 ماه مبارک رمضان می‌توانند به حسینیه بیت‌الرقیه(س) واقع در خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروهوایی، فرعی 4/36 مراجعه کنند.






علیرضا برومند
captcha