زنده بودن مسجد نقش تأثیرگذاری در تربیت شهدا دارد/ شهدا؛ تضمین‌کننده عزت و اقتدار ملی
کد خبر: 3753054
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

زنده بودن مسجد نقش تأثیرگذاری در تربیت شهدا دارد/ شهدا؛ تضمین‌کننده عزت و اقتدار ملی

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در یادواره شهدای منطقه چاله گفت: شهدا زندگان حقیقی تاریخ هستند و به برکت شهدا امروز ما صاحب اقتدار، عزت و امنیت هستیم.

برکت شهدا عزت و اقتدار ملی است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین روز گذشته، 13 مهرماه در هفدهمین سالگرد شهدای منطقه چاله اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که راه شهیدان برای مردم و اقشار مختلف ملت ایران دارای اهمیت است و معرفت مردم ما نسبت به انقلاب و کسانی که از این انقلاب حراست داشته‌اند هر سال افزایش می‌یابد.
وی افزود: خدای متعال می‌خواهد که ما قدردان شهدای خود باشیم، زیرا در قرآن کریم برای شهدا احترام ویژه قائل شده است و به همه عالم اعلام کرده که مبادا کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده بپندارید؛ زیرا شما زنده بودن آن‌ها را درک نمی‌کنید.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به آیات سوره آل‌عمران اذعان کرد: در این سوره خداوند می‌فرماید در ذهن شما نباید خطور کند که شهدا مرده هستند، بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد خدای متعال روزی می‌خورند و میهمان ویژه خداوند هستند؛ شهدا زنده هستند و زندگی آن‌ها به‌گونه‌ای است که دیگران در پرتو آن‌ها حیات معنوی می‌یابند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن انسان‌های حاضر در دنیا را در دو دسته «زنده» و «مرده» تقسیم می‌کند؛ زندگان، انسان‌هایی هستند که شنونده پیام خدا و اجراکننده احکام الهی هستند، افرادی که مهربان، صادق، اهل عدالت و ولایت، یاور مظلومان، مأنوس با قرآن، اقامه‌کننده نماز، اهل صله‌رحم و یاور مستمندان جهان هستند.
وی ادامه داد: مردگان کسانی هستند که نسبتی با قرآن، اقامه نماز، حمایت از مظلومان عالم، مسجد و ولایت ندارند، این افراد از خورشید وجود پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بهره‌ای نمی‌برند زیرا گوش و چشم حقیقت بین خود را بسته‌اند.
آیت‌الله عابدینی گفت: ما هیچ زمانی با مردم عراق جنگ و ستیزی نداشتیم، بلکه ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با حکومت بعثی صدام و حامیانش جنگیدیم؛ مردم عراق همان افرادی هستند که در ایام اربعین خود را برای پذیرایی از مردم ایران آماده کرده و با عشق و علاقه خادمی سیدالشهدا را می‌کنند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: شهدا قبل از شهادت خود زنده‌بودن خود را در تبعیت از ولایت‌فقیه و حفاظت و حراست از انقلاب و کشور نشان دادند، اگر در مقابل ظلم و ستم و تجاوز بیگانگان سکوت کنیم با یک مرده تفاوتی نداریم.
وی اضافه کرد: جانبازان، ایثارگران و آزادگان کشور ما همه جزو زندگان دنیا هستند و زمانی که کشورشان در معرض خطر قرار گرفت، مردانه وارد میدان شدند و جنگیدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: شهدا و رزمندگان ما اجازه ندادند در مقابل یورش‌های عراق و حامیانش ذره‌ای از خاک کشور غصب شود و امروز یمن، سوریه، عراق، بحرین، لبنان، غزه و فلسطین به قوت قلب و قدم شهدا و بسیجیان ایران در حال مقاومت مقابل جنایتکاران و استکبار جهانی هستند.
آیت‌الله عابدینی با طرح این سؤال که وظیفه ما در مقابل شهدا چیست؟ تصریح کرد: امروز خانواده‌های شهدا و بسیجیان و همه کسانی که غیرت دینی دارند، جزو زندگان دنیا محسوب می‌شوند، به برکت شهدا امروز ما صاحب اقتدار و عزت و امنیت هستیم.
وی افزود: مردمی که در دوران ستم‌شاهی حتی در خیابان‌ها جرئت حرکت‌های آزادیخواهانه را نداشتند و دستگیر و شکنجه می‌شدند و انتظار سرنگونی شاه را داشتند، امروز منتظر نابودی و سرنگونی اسرائیل هستند.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که نیازی نیست سراغ صهیونیست‌ها برویم، بلکه مردم لبنان و غزه با الگو گیری از شهدای ایران، در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند و مردم ایران به انتظار برچیده‌شدن قدرت امریکا نشسته‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: آمریکایی‌ها در یک دوره‌ای در خیابان‌های تهران هر کاری را انجام می‌دادند و ما جرئت اعتراض نداشتیم اما امروز شرایط به‌صورت کامل تغییر یافته است.
وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و به ملت ما قدرت، عزت، عظمت و آبرو بخشیده‌اند، گفت: در همین ایام سوءمدیریت عده‌ای در داخل و شیطنت‌های خارجی زمینه ضربه زدن به اقتصاد و در تنگنا قرارگرفتن مردم را فراهم کرده بود، اما خدای متعال بلای آن‌ها را دفع کرد.
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: امروز در جهان ثابت شده که قدرت امریکا پوشالی است، در دوره‌ای نظامیان آمریکایی به نظامیان ایرانی توهین و تحقیر می‌کردند، اما امروز تصمیم می‌گیریم از کرمانشاه صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر، مقر تروریست‌های آمریکایی را به آتش بکشیم و ده‌ها سرکرده داعشی را به درک بفرستیم.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: امروز شاهدیم که مسلمانان جهان به یک وحدت و یکپارچگی رسیده‌اند و در جهان شاهد هستیم که فوج فوج مردم دنیای غرب در حال روی آوردن به اسلام هستند که این شرایط به‌واسطه برکات خون شهداست.
وی ابراز کرد: ما باید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات کشور حوزه اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و از جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدا زندگان حقیقی تاریخ هستند، گفت: روستای چاله مردمی بسیجی و شهیدپرور دارد و در یکی از عملیات‌ها شاهد بودیم که فقط 49 نفر از این روستا حضور داشتند و مردمی حامی انقلاب و نظام هستند.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: زنده بودن مسجد نقش تأثیرگذاری در تربیت شهدا و سرداران و ایثارگران دارد، شهدا منطقه چاله نیز از همین مساجد تربیت شدند و در عملیات آزادسازی خرمشهر 4 شهید از منطقه چاله تقدیم انقلاب شد.
وی در پایان بیان کرد: ما اهل هر کجای جهان و در هر کسوت و لباسی باشیم اهل نماز و مسجد و امام حسینی هستیم و وجه مشترک همه ما این است که با سیدالشهدا(ع) در زیارت عاشورا عهد بسته‌ایم که یکپارچه محبت و برادری به دوستداران حسین(ع) داریم و دشمنی و غضب نسبت به مخالفان دین و راه کربلا خواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha