ضرورت هماهنگی‌ ایران و عراق برای هرچه باشکوه‌ برگزار شدن مراسم اربعین
کد خبر: 3753100
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

ضرورت هماهنگی‌ ایران و عراق برای هرچه باشکوه‌ برگزار شدن مراسم اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در دیدار با رئیس حشدالشعبی کربلا گفت: افزایش هماهنگی‌ها برای برگزاری بهتر ‌مراسم اربعین در عراق می‌تواند بر شکوهمندی این مراسم اضافه کند.

 ملت ایران و عراق اجازه نمی‌دهند دشمن در میان آن‌ها تفرقه ایجاد کند

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین که در راستای هماهنگی سفر زائران قزوین در اربعین به کربلا سفر کرده است دیروز، 13 مهرماه با سید ذوالفقار الشریفی، رئیس حشدالشعبی کربلا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کبودوند در این دیدار با بیان اینکه شوق زیارت کربلا در اربعین در قلب مردم ایران روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، از پیش‌بینی افزایش زائران ایرانی در این سفر خبر داد.
وی افزود: پذیرایی عاشقانه و همراه با خلوص ملت عراق در سالیان گذشته، از این سفر برای ایرانیان حاضر در عراق خاطره خوشی به‌جای گذاشته است و مطمئناً امسال نیز شاهد نمایش جلوه‌های زیبایی از عشق و ارادت دو ملت به اباعبدالله الحسین‌(ع) خواهیم بود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: افزایش هماهنگی‌ها برای برگزاری بهتر این مراسم بزرگ در عراق می‌تواند بر شکوهمندی این مراسم اضافه کند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در مراسم اربعین امسال باید صورت بگیرد، رفع موانع و مشکلات سال‌های گذشته است که امیدواریم با مشارکت و همراهی طرف عراقی شاهد رفع آن‌ها باشیم.

ملت ایران و عراق اجازه نخواهند داد دشمن ‌میان آن‌ها تفرقه ایجاد کند

‌الشریفی ‌در این دیدار اظهار کرد: ملت ایران و عراق هرگز اجازه نخواهند داد دشمن ‌میان آن‌ها تفرقه ایجاد کند.
وی با بیان اینکه توطئه دشمن با هدف کمرنگ کردن سفر اربعین است، افزود: عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و اهل‌ بیت‌ او توطئه دشمن را خنثی ساخته و اجازه نخواهد داد این دو ملت از یکدیگر جدا شوند.
رئیس حشدالشعبی کربلا با اشاره به مشکلات داخلی دو ملت، عنوان کرد: این شرایط هیچ تأثیری در مراسم اربعین نخواهد گذاشت و مردم عراق با عشق میزبان زائران حسینی از ایران و سایر کشورها خواهند بود.
وی تأکید کرد: مردم ایران بدانند ملت عراق با تمام اخلاص و وجود میزبان آن‌ها خواهند بود و از هم‌اکنون برای این مراسم و پذیرایی از ملت ایران لحظه‌شماری می‌کنند.
رئیس حشدالشعبی کربلا با اشاره به پیوند تاریخی مردم کربلا و قزوین نیز تصریح کرد: از دیرباز تا به امروز پیوند تاریخی و قلبی بین مردم این دو شهر وجود داشته و دارد و باید برای تحکیم و توسعه آن تلاش شود.
وی با اشاره به راهکارهای مطرح شده برای رفع معضلات زائران قزوینی در مراسم اربعین، بیان کرد: با تمام توان نسبت به تسهیل این سفر برای مردم ایران مخصوصاً قزوین تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha