خانواده‌های شهدای مدافع حرم افتخار نظام هستند
کد خبر: 3561788
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

خانواده‌های شهدای مدافع حرم افتخار نظام هستند

گروه اجتماعی: استاندار قزوین با بیان اینکه خانواده‌های شهدای مدافع حرم افتخار نظام هستند، گفت: مسئولان و مردم، قدردان این خانواده‌ها و فرزندان شهید آن‌ها هستند و هرگز یاد و خاطره شهدا را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، پیش از ظهر امروز استاندار و فرماندار قزوین به همراه جمعی از مسئولان استانی با خانواده شهید مدافع حریم اسلام جاوید الاثر زکریا شیری در شهر اقبالیه دیدار و گفتگو کرند.
استاندار قزوین با بیان اینکه حضور مدافعان حرم در سوریه نشان از عشق آنان به اسلام، اهل بیت، انقلاب و شهادت طلبی است، عنوان کرد: خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در درگاه خداوند عزیز بودند که خداوند به آن‌ها عنایت کرده تا جزو خانواده شهدا باشند.
همتی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانان با تأسی از رهبری و محبت اهل‌بیت(ع) در جنگ تحمیلی حضور یافتند، بیان کرد: آن‌ها عاشقانه به جبهه‌ها رفتند تا بتوانند با شکست دادن دشمنان، از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنند.
 وی افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، آسایش و آرامشی هم در میان نبود و ما همچنین وظیفه خود میدانیم که از خانواده شهدا دیدار به عمل آوریم لذا شهدای عزیز کشور برای دفاع و کارهای بزرگ با حفظ تعالی اسلام و میهن به رتبه‌ عالی شهادت رسیدند.
استاندار قزوین عنوان کرد: امروز جوانان ایرانی با عشق و علاقه‌ به ائمه اطهار‌(ع) و اعتقادات دینی قوی که دارند، به خارج از مرزهای کشور به‌ویژه سوریه می‌روند تا از ارزش‌های اسلام و مسلمانان مظلوم دفاع کنند.
همتی با بیان اینکه خانواده‌های شهدای مدافع حرم افتخار نظام هستند، اظهار کرد: مسئولان و مردم قدردان این خانواده‌ها و فرزندان شهید آن‌ها هستند و هرگز یاد و خاطره شهدا را فراموش نمی‌کنند.
گفتنی است، پاسدار مدافع حرم، شهید زکریا شیری نهم فروردین ماه سال 1365 در خدابنده‌ زنجان به دنیا آمد و چهارم آذر ماه سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در کشور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
پیکر مطهر این شهید گران‌قدر در منطقه به‌جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته؛ همچنین از شهید زکریا شیری، یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

captcha