شهدا ‌را با نگاه سلیقه‌ای معرفی نکنیم
کد خبر: 3767000
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

شهدا ‌را با نگاه سلیقه‌ای معرفی نکنیم

گروه فرهنگی ـ پدر شهید حججی با بیان اینکه ما بازماندگان باید با الگو‌گیری از شهدا در مسیر انقلاب با جدیت بیشتری قدم برداریم، گفت: در معرفی شهدا باید تلاش کنیم به‌دوراز نگاه سلیقه‌ای به بیان واقعیت زندگی آن‌ها آن‌طور که شایسته شهدایمان است بپردازیم تا بدین واسطه ارتباط لازم بین نسل امروز با سیره و فرهنگ و سبک زندگی شهدا ایجاد شود.

شهادت اتفاقی نیست/شهید حججی مامور به تصویر کشیدن مظلومیت شهدای مدافع حرم شد

به گزارش ایکنا از قزوین، هم‌زمان با هفدهم ربیع میلاد حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) محفلی معنوی به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» همچنین شهیدان «الیاس چگینی» و «ذکریا شیری» از هم‌رزمان این شهید والامقام و از شهدای مدافع حرم استان جشن تولد آسمانی با حضور خانواده شهید سربلند «محسن حججی» و با اجرای «فضه سادات حسینی» گوینده خبر شبکه یک سیما و راوی فصل دوم ملازمان حرم شب گذشته 4 آذرماه در قزوین برگزار شد.
پدر شهید محسن حججی در این مراسم که در صحن مطهر امامزاده حسین(ع) در جوار گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با اشاره به شهادت امری اتفاقی نیست بلکه انتخابی از جانب خداوند و رسالتی عظیم است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم ضمن قدر دانستن جایگاه شهدا در راستای شناخت بیشتر با آن‌ها قدم برداشته و در این مسیر از شهدا جا نمانیم.
وی افزود: خداوند زمانی انسان را برای شهادت انتخاب می‌کند که فرد تمام واسطه‌ها را کنار گذاشته باشد و به لقاءالله ایمان راسخ داشته باشد.
حججی با بیان اینکه خداوند به شهید «محسن حججی» مأموریتی داد تا این شهید بتواند گوشه‌ای از مظلومیت و رشادت شهدای مدافع حرم را برای همه جهانیان به‌ تصویر بکشد، گفت: تمامی شهدا عزیز هستند اما برخی شهدا دارای جایگاه خاص به جهت مأموریت ویژه‌ای که به آن‌ها عطا می‌شود، هستند تا از زاویه زندگی و سیره رفتاری آن‌ها دیگر شهدا نیز معرفی شود.
این پدر شهید تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه ماست چرا که به برکت خون این جوانان برومند که ناظر عملکرد ما هستند، انقلاب اسلامی در جهان شناخته شده و امروز در اوج صلابت و اقتدار قرار داریم.
وی در پایان با تأکید بر اینکه ما بازماندگان باید با الگو‌گیری از شهدا در مسیر انقلاب با جدیت بیشتری قدم برداریم، یادآور شد: در معرفی شهدا باید تلاش کنیم به‌دوراز نگاه سلیقه‌ای به بیان واقعیت زندگی آن‌ها آن‌طور که شایسته شهدایمان است بپردازیم تا بدین واسطه ارتباط لازم بین نسل امروز با سیره و فرهنگ و سبک زندگی شهدا ایجاد شود.
به گزارش ایکنا، در این مراسم که شاهد تجمع بزرگ مخاطبان کتاب «یادت باشد» از شهرهای مختلف کشور بودیم گروه سرود بین‌المللی «انتظار» با محوریت شهدای مدافع حرم استان قزوین به سرپرستی «محمدحسین زاده» و گروه تواشیح «رحمةاللعالمین» به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم نیز ضمن تقدیر از خانواده معزز شهیدان سیاهکالی مرادی، الیاس چگینی، ذکریا شیری و حجت اسدی، حاضران در هوای بارانی به مزار شهید رفته و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا تجدید میثاقی دوباره بستند.
انتهای پیام

captcha