نبرد آخرالزمانی ما با اسلام آمریکایی خواهد بود
کد خبر: 3803199
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

نبرد آخرالزمانی ما با اسلام آمریکایی خواهد بود

گروه فرهنگی ــ سردار سعید قاسمی گفت: شهید اهل‌ قلم مرتضی آوینی معتقد بود نبرد آخرالزمانی ما نه با دموکراسی غربی بلکه با اسلام آمریکایی خواهد بود که به پیروزی اسلام واقعی و ظهور امام زمان‌(عج) خواهد رسید.

نبرد آخرالزمانی ما با اسلام آمریکایی خواهد بود

به گزارش ایکنا از قزوین، یازدهمین برنامه از سلسله همایش‌های روایت شیدایی با نام «آغازی بر یک پایان» به‌منظور مرور جایگاه انقلاب اسلامی در اندیشه شهید مرتضی آوینی، شب گذشته جمعه 23 فروردین‌ماه با حضور سردار حاج سعید قاسمی و دکتر احمدرضا بیضایی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
سعید قاسمی از فرماندهان جنگ تحمیلی، در این مراسم با بیان اینکه با گذشت بیش از ۲۰ سال از شهادت شهید آوینی هنوز هم خون شهید جوشان است، اظهار کرد: محافلی که به یاد این شهید بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم از جمله نسل جوان گرفته می‌شود حاکی از این واقعیت است.
وی افزود: تفکر شهید آوینی بسیار مهم است و می‌توان برنامه زندگی خود را براساس آن قرار داده و به این سمت هدایت کرد.
قاسمی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در اندیشه‌های شهید اهل‌قلم تأکید کرد: شهید آوینی کسی بود که قبل از انقلاب راه‌های مختلف روشنفکرنماها را امتحان کرد اما دلش آرام نگرفت اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد و حتی نوشته‌های خویش را سوزاند تا با تفکری جدید نشئت گرفته از انقلاب اسلامی خود را بپروراند.
وی با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی برای تدوین برنامه‌های «روایت فتح» بر طهارت و وضو تأکید داشت و روبه‌قبله این برنامه‌ها را می‌ساخت، عنوان کرد: در بیش از ۷۰ برنامه تولیدی «روایت فتح» نامی از شهید آوینی به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه نیست، چرا که او نمی‌خواست نامش پرآوازه شود، اما گویی خداوند می‌خواست نام و تفکر او بلند باشد.
این هم‌رزم شهید با اشاره به اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی شهید آوینی برای بیان و به تصویر کشیدن مقاومت مردم خرمشهر و سوسنگرد دوباره دوربین بر دست گرفت، گفت: از سال ۷۱ نیز موضوع تفحص پیکر شهدا پیش آمد و شهید آوینی بر لزوم نشان دادن ایثار و از خودگذشتگی شهدا تأکید داشت ازاین‌رو کربلایی دیگر را از فکه به تصویر کشید.
وی افزود: مرتضی آوینی از شهادت استقبال می‌کرد و شهادت را لبیک به فرمان الهی می‌دانست؛ در نهایت نیز در ۲۰ فروردین‌ماه در فکه روی مین رفته و به درجه رفیع شهادت دست یافت.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: تفکر شهید آوینی ما را به این سمت رهنمون می‌کند که چگونه در این منجلاب فشارهای رسانه‌ای و روانی بتوانیم بر تفکر عاشورایی پافشاری کرده و نسبت به این موضوع سماجت بسیار داشته باشیم.
وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی شهید آوینی مقالات متعددی نوشت که در آن پرده از تفکر لیبرالی بین برخی از مسئولان، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها برداشته و بارها در مقالات خود تفکر لیبرالی را برملا می‌کند.
قاسمی تأکید کرد: مبارزه با جریان کثیف و انحرافی لیبرالی در کتب شهید آوینی بسیار دیده می‌شود چرا که وی معتقد بود اگر این جریان حاکم شود شاهد دور شدن از انقلاب اسلامی خواهیم بود.
این هم‌رزم شهید آوینی اعلام کرد: این شهید اهل‌قلم معتقد بود نبرد آخرالزمانی ما نه با دموکراسی غربی بلکه با اسلام آمریکایی خواهد بود که به پیروزی اسلام واقعی و ظهور امام زمان(عج) خواهد رسید.
وی با انتقاد از اجرای مفادی از سند 2030 در مدارس عنوان کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر مفاد منافی دین و انقلاب سند کثیف یهودیت ۲۰۳۰ تأکید داشت شاهد اجرای آن به‌صورت مخفیانه در برخی از مدارس هستیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر چند ریزش‌هایی در طول انقلاب داشته‌ایم اما رویش‌های بسیاری نیز ایجاد شده که نشان از ریشه‌دار بودن آن است، گفت: در حال حاضر شاهد ریشه دواندن و نفوذ جریان غرب باور در جریان زندگی امروز هستیم؛ لذا برای مقابله با چالش لیبرال‌ها و غرب‌گراها باید راهکارهای مختلف مقابله با آن را مطالعه کرد تا به درک درست برای این منظور دست یافت.
وی تأکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ما مبارزه با جریان لیبرالی و غرب‌گرا و غرب باور است که شهید آوینی علم آن را بر دوش دارد.
این هم‌رزم شهید آوینی ادامه داد: در حال حاضر ذائقه‌ها تغییر کرده است، ازاین‌رو کسی حال کتاب خواندن ندارند و به‌دنبال دریافت مطالب به‌صورت ساندویچی و سریع هستند اما نیاز است نسل امروز با کتب شهید آوینی آشنا شوند و آن را مطالعه کنند.
قاسمی در پایان گفت: پیروزی و عظمت برای سپاه اسلام است و شهدای مدافع حرم با تفکر ناب اسلامی توانسته‌اند در مقابل دنیای استکبار ایستاده و در منطقه تفکر انقلاب اسلامی را ترویج دهند.
انتهای پیام

captcha