شهادت، پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است
کد خبر: 3999796
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
امام‌جمعه قزوین:

شهادت، پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است

امام‌جمعه قزوین گفت: به شهادت رسیدن به معنای شکست نیست بلکه به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است و این اتفاق در کربلا افتاد و مؤمنان طعم پیروزی را در روز عاشورا چشیدند، اما برای جهانیانی که خبر شهادت حضرت به آن‌ها نرسید، وقتی این حماسه به چهلمین روز رسید، به بار نشست و آن زمان یزید و جهانیان دریافتند که در کربلا در حقیقت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) به پیروزی رسیده است.

شهادت، پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، دوم مهر  در خطبه‌های نماز جمعه قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: از همان عصر عاشورا برای امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین‎(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل(ع)، یاران حضرت و همه مؤمنین روشن شد که حق بر باطل پیروز شد و امام حسین(ع) به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: به شهادت رسیدن به معنای شکست نیست بلکه به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است و این اتفاق در کربلا افتاد و مؤمنان طعم پیروزی را روز عاشورا چشیدند اما برای جهانیانی که خبر شهادت حضرت به آن‌ها نرسید، وقتی این حماسه به چهلمین روز رسید، به بار نشست و آن زمان یزید و جهانیان دریافتند که در کربلا در حقیقت اباعبدالله‌الحسین(ع) به پیروزی رسیده است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: هر ساله در اربعین شهادت امام حسین(ع)، مؤمنین با زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) دلشان را با یاد، عشق، عهد و پیمانشان آرام می‌کنند و با حضرت تجدید پیمان می‌کنند.

وی بیان کرد: در باب اربعین مشهور است، جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی که از راویان بود، در اولین اربعین همسفر کربلا شدند و راهپیمایی اربعین با این دو نفر آغاز شده است که دو سال پیش به اوج خود رسید و گفتند ۲۷ میلیون نفر در آن شرکت کردند و ان‌شاءالله مجدد زمینه حضور عاشقان حضرت فراهم شود و ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی در روز اربعین به کربلا رسیدند و این شاگرد و همراه جابر بن عبدالله نقل می‌کند، جابر از رود فرات استفاده و غسل کرد و لباس تمیز پوشید، خودش را معطر کرد و با معرفت و ادب آرام آرام به قبر اباعبدالله(ع) نزدیک شد و حضرت را با دلی آکنده از حزن و اندوه صدا کرد و جوابی نشنید و بی‌هوش بر قبر حضرت افتاد و بعد از آنکه به هوش آمد از اباعبدالله‌الحسین(ع) گلایه کرد و گفت آیا دوست جواب سلام دوستش را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: جابر سپس جواب خودش را داد و گفت چگونه جواب دهد در حالی که جسمش در کربلا قرار دارد و سرش فرسخ‌ها با فاصله از این جسم قرار گرفته است و این اولین اربعین حسینی (ع) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: فرق و پیروان ادیان مختلف به خاطر عظمت شخصیت اباعبدالله‌الحسین(ع) در اربعین شرکت می‌کنند و هر سال این معنا بسیار تماشایی است و این جاده‌ای که مسافران اباعبدالله‌الحسین(ع) را در جهان هماهنگ می‌کند و مانند رودی بزرگ این سیل جمعیت را به دریای بی‌کران حرم امام حسین(ع) و محبت حسینی پیوند می‌دهد جریان دارد و روزی به مدینه و مکه هم خواهد رسید و بیت‌المقدس را فتح خواهد کرد و همه مؤمنان و مستضعفان در این سامانه فعالیت‌شان برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha