اشعار حافظ و مولوی پشتوانه‌ معنوی دارد
کد خبر: 4003161
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

اشعار حافظ و مولوی پشتوانه‌ معنوی دارد

امام‌جمعه قزوین با اشاره به بزرگداشت روز حافظ تأکید کرد: بسیاری تلاش می‌کنند تا سرمایه‌های معنوی ازجمله حافظ و مولوی را از ما بگیرند و آن‌ها را دور از قرآن و دین معرفی کنند درحالی‌که اشعار آن‌ها پشتوانه‌ معنوی دارد.

اشعار حافظ و مولوی پشتوانه‌های معنوی دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، امروزف 16 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: در دعای ماه ربیع‌الاول از خدا می‌خواهیم ما را از خیرهای این ماه برخوردار کند که یکی از آن‌ها میلاد نبی مکرم اسلام(ص) است، یعنی نبوت، رسالت و قرآن و خیر دیگر در این ماه میلاد امام صادق(ع)، یعنی امامت و ولایت است.

وی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بیان کرد: رسول اکرم(ص) فشار بسیاری را از سوی کفار و مشرکان تحمل کردند و در نهایت مکه را به سمت مدینه ترک کردند که این هجرت پایه پیروزی‌ها و نشر و صدور رسالت نبوی به سایر نقاط دنیا بود و برکات و تحولات بسیاری در پی داشت. یکی از مسائل در باب هجرت این است که انسان از گناه و معصیت هجرت کند، آدمی که عادت کرده به غیبت کردن، از آن هجرت کند و آدمی که به ظلم، هوس‌های شیطانی و غفلت عادت کرده به یاد و ذکر خدا هجرت کند. پیامبر(ص) به دلیل تعقیب کفار و مشرکان، این هجرت را مخفیانه انجام دادند و امام علی(ع) برای اینکه این موضوع آشکار نشود، تصمیم گرفتند در محل خواب پیامبر(ص) بخوابند چرا که ۴۰ نفر از نمایندگان اقوام مختلف می‌خواستند پیامبر(ص) را به قتل برسانند و امیرالمومنین(ع) از جان خود گذشتند تا رسول اسلام(ص) در امان بمانند و بتوانند هجرت کنند.

امام‌جمعه قزوین افزود: هجرت امام خمینی(ره) نیز یکی از با برکت‌ترین هجرت‌ها بود که امروز برکات آن را می‌بینیم و این گسترش انقلاب و مقاومت اسلامی بسیار تحول‌آفرین شده است.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در استان قزوین به خاطر برخورداری از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت‌های بسیاری در تربیت دانشجویان غیر ایرانی که ده‌ها سال است رفت و آمد دارند، وجود دارد. در اساس‌نامه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمده است که این دانشگاه باید ۲۴ هزار دانشجو جذب کند که دو سوم آن‌ها باید دانشجویان غیرایرانی باشند و باقی دانشجویان نیز باید به گونه‌ای جذب شوند که مربی و الگوی دانشجویان غیرایرانی قرار گیرند اما این آرمان محقق نشده است و امیدواریم در دولت کنونی تحقق یابد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به بزرگداشت روز حافظ تأکید کرد: بسیاری تلاش می‌کنند تا سرمایه‌های معنوی ازجمله حافظ و مولوی را از ما بگیرند و آن‌ها را دور از قرآن و دین معرفی کنند در حالی که این دو شاعر بزرگ همه دارایی خود را از قرآن و دین معرفی کرده‌اند و اشعار آن‌ها پشتوانه‌های معنوی دارد.

وی انتخابات مجلس در کشور عراق را بسیار سرنوشت‌ساز دانست و گفت: آنجا رقابت‌های جدی وجود دارد و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا کرسی‌ مجلس را به دست بگیرند. از خداوند متعال می‌خواهیم کمک کند و به داد مردم عراق برسد تا از مشکلات رهایی یافته و این انتخابات به عزت و اقتدار مقاومت اسلامی و مردم مظلوم عراق بینجامد و توطئه‌ها خنثی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین امیدهای ما این است که مجلسی که با این انتخابات شکل می‌گیرد، اخراج آمریکایی‌ها را به جد و فوریت تحقق ببخشد تا شاهد اخراج این اشغال‌گران بی‌رحم و غارت‌گر باشیم و این جایزه صبوری برای مردم عراق باشد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۸:۲۴
0
0
احسنت احسنت
captcha