قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخاسته از مفاهیم قرآن است
کد خبر: 4018081
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخاسته از مفاهیم قرآن است

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ و تأیید امام خمینی(ره) اظهار کرد: قانون اساسی از منبع قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کرده است.

امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه که امروز، ۱۲ آذر برگزار شد، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ و تأیید امام خمینی(ره) اظهار کرد: مردم ما باید بدانند که قانون اساسی چه اهمیتی دارد.

وی افزود: امروز تمدنی در عالم نداریم که تعامل بین انسان‌ها را در عالم سیاست و اقتصاد ایجاد کند، حقایق را بفهمد و برای انسان نسخه ماندگار بنویسد و فقط خداست که می‌داند انسان چیست، از کجا آمده و به کجا می‌رود و فقط خداست که می‌تواند برای انسان نسخه اساسی بنویسد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: این نسخه به نام قرآن و کلام اهل بیت(ع) نوشته شده و قانون اساسی از منبع قرآن و اهل بیت استفاده کرده است و این تمدن‌ساز است و تمدن‌هایی که تمدن‌نما بوده و امروز رسوا شده‌اند، تمدن‌هایی هستند که به استبداد تکیه دارند، تمدن‌هایی که با سر نیزه و تهدید حرف‌شان را پیش می‌برند، توحش هستند و تمدن به حساب نمی‌آیند. همه دنیا و حتی مردم آمریکا در مقابل حاکمان مستکبر آن کشور، منتظر تمدن متعالی هستند، مردم اروپا منتظر تمدن متعالی هستند و فرانسه‌ای که در انقلاب سیاهش هزاران نفر را گردن زد و بیش از یک میلیون از جمعیت الجزایر را قتل عام کرد، ژست تمدن گرفته است، آیا این تمدن به حساب می‌آید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تمدن رافت اسلامی، رحمت اسلامی، تمدن حکمت، تمدن عقلانیت و تمدن سعادت محور برای همه انسان‌های روی زمین است که جهان انتظار آن را می‌کشد و ما باید با قانون اساسی این تمدن را به دنیا نشان دهیم و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از مردم انقلابی این مملکت می‌خواهند و مطالبه دارند و انتظار دارند که تلاش کنیم هر چه زودتر تمدن در جامعه خودمان دیده شود. مردم دنیا باید ببینند عدالت را اجرا می‌کنیم، محبت و دوستی بین مردم وجود دارد، حق یکدیگر را رعایت می‌کنیم، فرهنگ متعالی داریم و باید کاری عملی کنیم و این‌ها در حد شعار نباشد تا تمدن ساخته شود.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی معلولان بیان کرد: همه ما نسبت به معلولان دین داریم و باید یاورشان باشیم، از نظر مالی و حمایت همه مسئول هستیم، چه عضو خانواده ما باشند و چه عضو خانواده ما نباشند ولی همین که مسلمان هستیم می‌بایست دغدغه آن‌ها را داشته باشیم و آن‌هایی که این دغدغه را دارند خداوند بر برکات زندگی‌شان بیفزاید.

انتهای پیام
captcha