تحویل ۱۲۷ کودک به بهزیستی قزوین
کد خبر: 4060158
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

تحویل ۱۲۷ کودک به بهزیستی قزوین

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۷ فرزند بی‌سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی استان قزوین معرفی شده است که هم اکنون در این مراکز نگهداری می‌شوند.

کودکان بی سرپرست

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علی دهباشی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین، با اشاره به حمایت بهزیستی از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست، تصریح کرد: شیرخوارگاه حلیمه یکی از فعال‌ترین مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در قزوین است، این شیرخوارگاه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با کمک خیران احداث شده و خدمات مختلفی را به فرزندان ارائه می‌دهد.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی بی‌سرپرست و بدسرپرستی که دارای پدر یا مادر مؤثر نیستند به این مرکز منتقل می‌شوند، این افراد باتوجه‌به جنسیت و سن در مؤسسه‌های مختلف نگه‌داری می‌شوند، در شیرخوارگاه ضمن نگهداری از این کودکان و نوجوانان مسئله تربیت و تعلیم آن‌ها نیز پیگیری و خدمات تخصصی روان‌شناسی، مددکاری و توانمندسازی نیز ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: شیرخوارگاه مهر مینودری نیز یکی دیگر از مراکزی است که نگهداری و مراقبت شبانه‌روزی از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سنین نوزادی تا ۳ساله را برعهده دارد، از سال گذشته تاکنون ۱۲۷ فرزند بی‌سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی قزوین معرفی شده است که هم اکنون در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازپیوند ۸۱ فرزند در خانه‌های کودکان و نوجوانان از مراکز شبه خانواده، پذیرش ۱۰۰ فرزند جدید و انجام بیمه آتیه ۱۷۶ فرزند از دیگر اقدامات این حوزه بوده است؛ همچنین طی یک سال اخیر، ۷ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی جهت ورود به زندگی مستقل ترخیص شدند و ۱۹ فرزندخواندگی امین موقت نیز ثبت شده است.

دهباشی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۸ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست قزوینی در مراکز بهزیستی مستقر و تحت حمایت این ارگان هستند، از این میان ۱۷ نفر از فرزندان بهزیستی شرایط لازم برای ترخیص و استقلال دارند که با ثبت‌نام این افراد در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در حال آماده‌سازی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha