جلوگیری از اجرای یک تور گردشگری غیرمجاز در قزوین
کد خبر: 4060328
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

جلوگیری از اجرای یک تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از جلوگیری و برخورد با اجرای یک تور غیرمجاز گردشگری به مقصد اسالم – خلخال در روز جمعه ششم خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

تور گردشگری غیرمجاز

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، دراین‌خصوص تصریح کرد: این تور گردشگری بامداد روز گذشته ۶ خرداد ۱۴۰۱ به مقصد منطقه اسالم – خلخال قصد خروج از قزوین را داشت که طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نداشتن مجوز از رفتن آن‌ها جلوگیری شد.

وی افزود: این تور مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی، بیمه‌نامه و راهنمای گردشگری نداشت بنابراین با حضور کارشناس حوزه نظارت بر تأسیسات گردشگری اداره کل، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و جانشین اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی با حکم معاون دادستان قزوین از برگزاری آن جلوگیری شد.

بنابراعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: همچنین در روز گذشته سه تور گردشگری به مقاصد گیسوم، قلعه‌رودخان و کاشان بررسی و باتوجه‌به کامل بودن مدارک و مجوزهای قانونی اجازه برگزاری پیدا کردند.

وی بیان کرد: برگزاری تورهای گردشگری تنها با اخذ مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی دارای مجوز بند ب و با رعایت استانداردهای تور امکان‌پذیر است، برخی تورها با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی بدون اخذ مجوزهای رسمی برای فروش خدمات تور به‌صورت غیرقانونی اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده برگزاری این تورها، بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی اعمال می‌شود.

خزائلی تأکید کرد: هم‌داستانی‌ها و گردشگران عزیز می‌توانند با مراجعه به ‌سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به آدرس www.qchto.ir در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری آگاهی کامل کسب و در صورت مشاهده واحدهای متخلف و بدون مجوز مراتب را به حوزه گردشگری این اداره کل به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha