گردهمایی فعالان عرصه تبیین در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4067093
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

گردهمایی فعالان عرصه تبیین در قزوین برگزار شد

گردهمایی فعالان عرصه تبیین «راوی» عصر روز گذشته، ششم تیرماه در سالن اجتماعات سازمان‌ تبلیغات اسلامی شهر‌ قزوین برگزار شد.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، در گردهمایی فعالان عرصه تبیین «راوی» که عصر دوشنبه، ششم تیرماه در محل سالن اجتماعات سازمان‌تبلیغات اسلامی شهر‌ قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر مجاهدان جهاد تبیین به موقع اقدام کنند، قشر بی‌تفاوت جامعه، تبدیل به نیروهایی انقلابی خواهند شد.

وی گفت: برای اولین‌‌بار جهاد تبیین از سوی خداوند متعال آغاز شد، آن زمان که عالم هستی را آن‌گونه که بود برای حضرت‌موسی شرح داد تا روشن‌بین و روشنفکر شود. حضرت موسی هم جهاد تبیین را برای فرعون این‌گونه آغاز کرد؛ زمانی که فرعون گفت: خدای تو کیست؟ موسی گفت: آفریدگار ما کسی است که هر چیزی را در عالم آفریده است و حتی ذره ذره وجود تو هم آفریده پروردگار من است، یعنی تبیین را از زیرساخت‌های آن آغاز کرد.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: اگر رسالت رسولان الهی و معارف اهل بیت(ع) و قرآن‌ کریم، از سوی جهادگران عرصه تبیین به سمع و نظر مردم برسد، مردم خود برای اقامه حقایق به پا می‌خیزند و نیازی به تلاش مضاعف برای به صحنه آوردن آن‌ها نخواهد بود.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه‌ رسول‌خدا(ص) یک جهادگر عرصه تبیین بود، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) نیز در خطبه‌های نهج‌البلاغه، جهاد تبیین را تفسیر کرد. امام حسین(ع) تبیین کرد که من از اهل‌بیت رسول‌الله(ص) هستم و یزید دائم‌الخمر و قاتل نفس‌های محترم است نه تنها من با یزید بیعت نمی‌کنم، بلکه مثل من در هر کجای دنیا و در هر زمانی، با مثل یزید بیعت نخواهند کرد.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) در تمام عمر پربرکت خود در عرصه جهاد تبیین قدم برداشت. در زمان «اعلامیه تحریم حزب‌ رستاخیز» که متن آن تحقیر نظام بود، طلاب را مکلف کرد معایب حزب رستاخیز و مفاسد رژیم پهلوی را به گوش مردم برسانند. امام به طلاب مأموریت تبیین داد و آن را وظیفه آن‌ها دانست و روحانیون توانستند مواعظ مردم را در مورد آن حزب تغییر دهند.

انتهای پیام
captcha