شنیدن حرف مردم از الزامات جهاد تبیین است
کد خبر: 4067094
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

شنیدن حرف مردم از الزامات جهاد تبیین است

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی با بیان اینکه از الزامات جهاد تبیین، شنیدن حرف مردم است، گفت: مردم نیاز دارند با مسئولان خود تعامل داشته باشند چراکه در این صورت مشکلات داخلی به رسانه‌های بیگانه ارسال نخواهد شد.

میرزایی مدیر انتشارات انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید صلح میرزایی، مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری، در گردهمایی فعالان عرصه‌های تبیین «راوی» که عصر روز گذشته، ششم تیرماه در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تبیین، اساس کار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: جهاد به معنای تقابل با دشمن و تلاش و کوشش برای خنثی‌کردن نقشه دشمن است. گاهی حتی یک خدمت‌ اجتماعی می‌تواند به جهاد خدمات‌ اجتماعی تبدیل شود، لذا تبیین واضح‌ کردن و شرح‌ یک محتوا است.

وی تصریح کرد: در جهاد تبیین ما با ذهن‌ها و دل‌ها مواجه هستیم که باید قانع شوند تا جسم‌ها را به حرکت درآورند. این فرق بین تفکر اسلامی با تفکر غیر اسلامی است. از صدر اسلام نیز مواجهه با مردم، با کلام‌ دلنشین و تبیین صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه تبیین، روش اسلام است، گفت: ما در جنگ نرم هستیم و توپخانه دشمن به سمت ما نشانه رفته است. دشمن واقعیات را وارونه جلوه می‌دهد و زنجیره تواصی را قطع می‌کند تا ملت را از انقلاب‌ اسلامی جدا کند این در حالی است که ادامه این انقلاب به پشتوانه مردم بستگی دارد.

صلح‌میرزایی خاطرنشان کرد: در مقابل شدت حملات دشمن باید توان پاسخگویی برای آحاد مردم ایجاد شود که با جهاد تبیین می‌توانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم. حقایق جامعه، کشور و انقلاب را اگر ما روایت نکنیم دشمن هرطور که بخواهد با توجیه و دروغ روایت خواهد کرد. جهاد تبیین پیشگیرانه، برای عمق بخشی و انتقال معارف اسلامی به جان‌های مردم است. اگر در این عرصه گام برنداریم در آینده باید دائماً به دنبال شبهه‌زدایی از سطح جامعه باشیم. باید آموزش ما به گونه‌ای باشد که جوان ما با حدی از ایمنی بتواند برابر شبهات به راحتی حق و باطل را از هم تشخیص دهد.

تشکیل‌ مکتب معارف انقلاب

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز اساسی‌ترین و زودبازده‌ترین کار، انتقال نرم‌افزار فکری امام‌ خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان است. باید نسبت به آثار امام و رهبری و بیانیه گام‌ دوم انقلاب که جنبه معارفی و انقلابی دارد سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گیرد. نیاز به تشکیل‌ «مکتب معارف انقلاب» داریم تا مبانی فکری امامین انقلاب، نجات‌دهنده اذهان جامعه شود.

وی با بیان اینکه اصول و الزامات اخلاقی در جهاد تبیین باید مدنظر قرار گیرد عنوان کرد: مواردی همچون توکل، اخلاص، تکلیف محوری، تقوای قلم و زبان، رعایت مرز انتقاد و بی‌اخلاقی، تقویت ایمان و معنویت در خود، شجاعت و حریت نسبت به تعلقات، پرهیز از ترویج شایعات و پرهیز از جنجال و سیاه‌نمایی باید مورد دقت نظر قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید اصول و الزامات محتوایی نیز رعایت شود، خاطرنشان کرد: هم‌راستایی با نقشه کلان حرکت انقلاب، تمیز تبیین از تبیین‌نما، پشتوانه علمی و منطقی، رعایت اولویت‌ها و اصلی و فرعی کردن، بهره‌مندی از معارف اندیشمندان انقلاب، پرهیز از منفعت‌‌خواهی و راحت‌طلبی، عملگرایانه و معطوف به کارکرد و توامانی تبیین با عمل، محتواهایی هستند که جزء اصول و الزامات جهاد تبیین قرار دارند.

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی با اشاره به اصول و الزامات در بحث‌های روشی تبیین خاطرنشان کرد: جهاد تبیین اگر بخواهد اثرگذار باشد باید با محبت و عاطفه همراه شود تا مخاطب بعد از تبیین، اخوت ایمانی قویتری با جهادگر این عرصه داشته باشد. در این زمینه باید جامعه را طیف‌بندی کرده و به گروه‌های معاندین، بیطرف‌ها و کسانی که برای انقلاب حاضرند از مال، جان، آبرو و وقت خود بگذرند تقسیم کرد، در کار فردی باید در برابر آحاد جامعه مسئول باشیم. با مردم همدلی و همزبانی کرده و آرامش‌بخش جامعه باشیم. ما نسبت به ذهن آشفته مؤمن مسئول هستیم.

الزامات جهاد تبیین

صلح‌میرزایی ادامه داد: ازنظر تشکیلاتی، اولویت با نهادهای مختلف فرهنگی همچون خط اول‌های انقلاب است. همان‌ها که در پیروزی انقلاب پای کار بودند و دفاع مقدس به برکت حضور آن‌ها پیش رفت. اولی و اهم، رسیدگی به طلاب، بسیجی‌ها، فرهنگی‌ها و نیروهای پای‌کار انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه از الزامات جهاد تبیین، شنیدن حرف مردم است، تصریح کرد: مردم نیاز دارند که فرصت حرف داشته و مشکلات آن‌ها شنیده شود. در ابتدا بمب در حال انفجارند اما بعد از حرف زدن آرام شده و می‌توان آن‌ها را قانع کرد. وقتی بتوانند با هموطن خود تعامل داشته باشند دیگر گزارش مشکلات داخلی را برای رسانه‌های بیگانه ارسال نخواهند کرد.

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یک فریضه فوری است. امروز رسانه‌های معاند یک سیاست قطعی دارند که واقعیات جمهوری اسلامی را با انواع دروغ‌ها مخلوط کنند و در مقابل، جنایات و چهره زشت رژیم طاغوت را بَزَک کنند. چهره امام و فعالیت‌های این ۴۰ سال را مخدوش و حقایق را کتمان کنند و متقابلاً اگر نقطه‌ضعف کوچکی ببینند آن را صد برابر بزرگ کنند.

انتهای پیام
captcha