۳ موکب اربعین از سوی اوقاف قزوین برپا می‌شود
کد خبر: 4067509
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

۳ موکب اربعین از سوی اوقاف قزوین برپا می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف استان قزوین از برپایی موکب‌های امامزاده طاهر آوج، موکب سیدالشهدا(ع) و موکب امامزاده بی‌بی زبیده(س) در ایام اربعین خبر داد.

موکب اوقاف قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به ماه محرم و ایام بصیرت عاشورایی هستیم چند موکب فعال در این ایام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موکب‌ها داخل ایران تحت‌ عنوان امامزاده طاهر آوج است که در مسیر راه زوار قرار دارد و از آنان پذیرایی می‌کند، یک موکب نیز در شهر نجف اشرف تحت‌عنوان موکب سیدالشهدا(ع) قرار دارد که از طریق موقوفات حمایت می‌شود و موکب دیگر هم امامزاده بی‌بی زبیده(س) است که در شهر کربلا مستقر بوده و در خدمت زائرین عزیز است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: حمایت از این مواکب و اجرای طرح‌های شمیم حسینی، بصیرت عاشورایی و مهر تحصیلی را خواهیم داشت که طی جلساتی تقسیم وظایف، تعیین خدمه مواکب و وسایل نقلیه بررسی شده است و امیدواریم با حمایت‌های موقوفات، خیرین و هیئت امنای بقاع متبرکه این طرح‌ها به نحو احسن انجام شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در موکب‌ها تلفیقی اعم از خدمات اسکان، فرهنگی، رفاهی و بهداشتی خواهد بود، البته امسال با توجه به تقارن این ایام مبارک با فصل گرما، موضوع اسکان، تأمین وسایل سرمایشی و بهداشت در مواکب مورد توجه ویژه خواهد بود، هر چند که خدمات فرهنگی و تغذیه نیز برای زوار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha