آزادی ۲ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در بوئین‌زهرا
کد خبر: 4067515
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

آزادی ۲ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در بوئین‌زهرا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا گفت: به همت خیرین و با گذشت اولیای دم، ۲ محکوم به قصاص پس از ۲۶ سال حبس آزاد شدند.

آزادی محکوم به قصاص

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد صمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا، اظهار کرد: ۲ محکوم به‌دلیل مشارکت در ارتکاب قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بودند و به منظور اجرای حکم در زندان به سر می‌بردند.

وی ادامه داد: از آنجا که حکم قصاص نفس باید توسط اولیاء دم به اجرا در آید، به‌دلیل اختلاف‌نظر میان اولیای دم در اجرای قصاص و دریافت دیه و همچنین عدم دسترسی به برخی از اولیاء دم و عدم پیگیری از سوی آن‌ها، بلا اقدام مانده بود و محکومین به مدت ۲۶ سال تحمل حبس می‌کردند.

این مسئول بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته احدی از وراث بلاقید و به‌صورت قطعی اعلام گذشت کرد و ۲ نفر از وراث نیز تقاضای دیه کردند که با کمک خیرین دیه آن‌ها پرداخت شد و در نهایت این ۲ محکوم پس از تحمل ۲۶ سال حبس از زندان آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا در پایان خاطرنشان کرد: گذشت از سنت‌های حسنه‌ای است که در دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) بسیار به آن تأکید شده و همه باید تلاش کنند تا این سنت نیکو و اقدام خداپسندانه بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha