امیدآفرینی مانع مطالبه‌گری نشود
کد خبر: 4068713
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
امام‌جمعه قزوین:

امیدآفرینی مانع مطالبه‌گری نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عدالت‌خواهی نباید یأس‌آفرین باشد و امیدآفرینی نیز نباید مطالبه‌گری را تعطیل کند بنابراین باید تلاش کنیم مطالبه‌گری در جامعه رواج پیدا کند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، شب گذشته، ۱۳ تیر در دیدار با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت روز قلم و به همت سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: در شرایطی که عرب در جاهلیت به سر می‌برد خداوند اولین آیه‌های قرآن را با موضوع قلم نازل کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در سوره علق، خدا قلم را با کرامت پیوندزده و یقیناً بی‌دین‌ترین انسان‌ها اگر به لایه‌های سطحی و محتوای همین آیه‌های اولیه قرآن نگاه کنند عظمت آن را درک خواهند کرد. خدا با پیوندزدن قلم به کرامت به انسان نشان داد که انسان اهل کرامت است و شالوده او با کرامت ساخته شده و این کرامت است که پل ارتباطی بین آدمیان است بنابراین همه باید کمک کنیم عنصر و اکسیر کرامت در جهان شکل گیرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: جناح‌های سیاسی فرصتی برای تضارب‌ آرا هستند و روزی که جامعه تک‌صدایی شود و یک جناح سیاسی به سمت انزوا پیش رود، روز مصیبت جامعه ما خواهد بود.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به اینکه به هر سلیقه و گرایش سیاسی در چارچوب انقلاب اسلامی احترام می‌گذاریم، اظهار کرد: همه به گردن هم بر اساس اصول و مبانی اسلامی حق اخوت داریم و باید تلاش کنیم از نفاق پرهیز کنیم. عدالت‌خواهی ما نباید یأس‌آفرین باشد و امیدآفرینی ما نیز نباید مطالبه‌گری را تعطیل کند بنابراین باید تلاش کنیم مطالبه‌گری در جامعه رواج پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه دو دسته برای مردم ناامیدی ایجاد می‌کنند، ادامه داد: مفسدان و افراد عدالت‌خواهی که ادبیات عدالت‌خواهی را نمی‌دانند برای ایجاد امید در جامعه آسیب هستند. همه باید جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب و همگانی جدی بگیریم و بدانیم عملکرد دیگران در جهاد تبیین باعث رفع تکلیف ما نخواهد شد.

وی در پایان گفت: جنگ امروز ما در برابر دشمن یک جنگ ترکیبی است و در این میان دشمن تمام توان خود را برای ایجاد نارضایتی و به خیابان کشاندن مردم به میدان آورده و همه باید مراقب باشیم تا عامل دشمن نباشیم.

انتهای پیام
captcha