هدف امام حسین (ع) اصلاح دین و جامعه بود
کد خبر: 4076648
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

هدف امام حسین (ع) اصلاح دین و جامعه بود

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان گفت: هدف تمام انبیا و امامان اصلاح دین و جامعه بود و قیام امام حسین (ع) در زمان یزید نیز برای احیای دین بود.

حجت الاسلام آقاسیان ارشد روحانیون ارتش منطقه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان آقاسیان، ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان در مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا در جمع عزاداران کوی سازمانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت: امام حسین (ع) یکی از اهداف اصلی خود از قیام بر علیه یزیدیان را امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند و این نشان‌دهنده اهمیت والای این موضوع در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به آیه شریفه امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: همین آیه جایگاه پیامبر اکرم (ص) را نسبت به سایر انبیاء متمایز می‌کند و در صورت عمل نکردن به مفاد این آیه هیچ تفاوتی با دیگر پیامبران ندارد.

حجت‌الاسلام آقاسیان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروعات دین و نشان‌دهنده برتری یک قوم بر قوم دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت موسی گفت که من به امت آخرالزمان روز عاشورا را داده‌ام، روزی که در آن باید در عزای اهل‌بیت (ع) اشک ریخت.

این مسئول اظهار کرد: امروز اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نکند، فریضه واجبی را ترک کرده و معصیت و گناه کرده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها و مراسم عزاداری محلی برای تربیت انسان است، یادآور شد: هدف تمام انبیا و امامان اصلاح دین و جامعه بود و قیام امام حسین (ع) در زمان یزید نیز برای احیای دین بود.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان در ادامه سخنانش گفت: بسیاری از عذاب‌هایی که امروزه در جامعه دچارش هستیم نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: البته خود آمر به معروف و ناهی از منکر باید عمل کننده باشد و اینکه خود انسان عامل باشد در تربیت نقش مهم و کلیدی دارد.

انتهای پیام
captcha