مقاومت اسلامی روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود
کد خبر: 4077589
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

مقاومت اسلامی روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود

امام‌جمعه قزوین گفت: مقاومت اسلامی و نهضت بیداری اسلامی را روزبه‌روز زنده‌تر می‌بینیم، کربلای اباعبدالله‌الحسین(ع) نماد مقاومت اسلامی است، کار یزید بعدازظهر عاشورا تمام شد ،اما کار امام حسین(ع) شروع شد، این همه عزت و اقتدار و عظمت که امروز برای امام حسین(ع) می‌بینیم جایزه مقاومت و ایستادگی آن حضرت در مقابل دشمنان است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، در خطبه‌های نمازجمعه قزوین که امروز ۲۱ مرداد در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند خطبای نماز جمعه مشغول خواندن تقویم در خطبه‌ها هستیم اما ما مناسبت‌ها را روی حساب می‌گوییم زیرا بسیاری از مناسبت‌ها شعائر الهی هستند، ما باید به شعائر الهی احترام بگذاریم، آن‌ها را مطرح کرده و یاد کنیم زیرا خیلی از مناسبت‌ها به سرنوشت ما بستگی دارند، برای مثال روز تأسیس رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی را مگر می‌توان فراموش کرد و به مردم و به مؤمنین یادآوری نکرد و نفرت و انزجار مؤمنین نسبت به صهیونیست‌ها را به دشمنان خدا نشان نداد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: بقیه مناسبت‌ها نیز همین‌گونه است، بیان مناسبت‌ها در زندگی سیاسی و اجتماعی ما تأثیرگذار است، اینها جزو وظیفه ماست و جزو دستورات خطبه‌های جمعه است.

اهمیت مشارکت اجتماعی مردم

این مسئول اظهار کرد: مناسبت پیش‌روی روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی است، مشارکت اجتماعی یعنی این نباشد که یک عده یک مسئولیتی را بر عهده بگیرند و بقیه خود را کنار بکشند بلکه همه باید در همه امور تا جایی که به آن‌ها ارتباط پیدا می‌کند حضور داشته باشند، اگر مشارکت اجتماعی و مردمی ما نبود انقلاب ما هیچ‌وقت به پیروزی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب مشارکت عموم مردم باعث شد که «یدالله مع الجماعه» شود، یعنی قدرت خدا در حضور مردم بیاید و پیروزی نصیب مردم ما گردد، اگر مشارکت و حضور مردمی نبود و مردم می‌نشستند و می‌گفتند جنگ مربوط به ارتش و نیروهای مسلح است و به ما ربطی ندارد، قطعاً در این صورت ما در دفاع مقدس شکست می‌خوردیم، چرا پیروز شدیم؟ چون زن و مرد، پیر و جوان، همه خود را مسئول دیدند و همه احساس وظیفه کردند، پیرها نیز اگر نمی‌توانستند خودشان در جبهه حضور پیدا کنند، فرزندان خود را تشویق به حضور می‌کردند.

خطیب نمازجمعه قزوین یادآور شد: اگر مشارکت مردم نبود ما در جنگ موفق نمی‌شدیم، در عراق و سوریه نیز از مناطق مختلف کشورهای اسلامی به حمایت از عراق، سوریه و لبنان به پاخاستند و موضوع دفاع از حرم پیش آمد، اگر این مشارکت مردمی نبود حتماً داعشی‌ها راهشان را ادامه می‌دادند و کشورهای دیگر اسلامی را هم به خاک و خون می‌کشیدند، اما در عراق و سوریه، بسیج مردمی سوریه و حشدالشعبی عراق، همه ناشی از مشارکت‌های مردمی بود که باعث پیروزی شد.

وی بیان کرد: در بحث مبارزه با کرونا نیز مشارکت مردمی بود که از این بلا تا حدودی عبور کردیم، اکنون نیز باید مراقب باشیم این موج‌های جدید مردم را بیشتر گرفتار نکند و ان‌شاءالله سلامتی کامل به جامعه ما بازگردد.

امام‌جمعه قزوین گفت: در مسائل اقتصادی نیز مشارکت مردمی لازم است، دولت باید تدبیر کند و نظارت بر بازار داشته باشد و به فکر آن‌هایی که دستشان باز نیست و شغل و درآمد آن‌چنانی ندارند باشد، گرانی‌ها در انواع و اقسام کالاها به مردم هجوم می‌آورد، دولت باید روی این موارد نظارت جدی داشته باشد، مردم هم باید مشارکت و کمک برای دولت داشته باشند، یعنی شرایط خاص دولت را مردم نیز احساس کنند که البته ما در مردم این بزرگواری و درک و درایت را می‌بینیم.

وی تأکید کرد: این مشارکت‌ها باعث شده در حوادث گوناگون موفق شویم، در حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله که هرکجا پیش آمد، مشارکت مردم بود که هم‌وطنان خود را از گرفتاری نجات دادند.

مقاومت تا نابودی استکبار ادامه دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بحث مقاومت اسلامی و نهضت بیداری اسلامی را روزبه‌روز زنده‌تر می‌بینیم، کربلای اباعبدالله‌الحسین(ع) نماد مقاومت اسلامی است، اگر امام حسین (ع) در مقابل یزید مقاومت نمی‌کرد و می‌آمد حساب می‌کرد که من ۷۲ نفر لشکر دارم، در مقابل یزید که این همه لشکر آماده کرده است، بنابراین در این صورت باید جنگ را رها می‌کرد، اما امام(ع) تشخیص داد در مقابل یزید باید بایستد، امام حسین(ع) با همان ۷۲ نفر یزید را رسوا کرد، کار یزید بعدازظهر عاشورا تمام شد اما کار امام حسین(ع) شروع شد، این همه عزت و اقتدار و عظمت که امروز برای امام حسین (ع) می‌بینیم جایزه مقاومت و ایستادگی آن حضرت در مقابل دشمنان است.

وی افزود: حزب‌الله لبنان مگر چقدر جمعیت داشت؟ در مقاومت ۳۳ روزه و در مقاومت ۲۲ روزه و در این آخرین مقاومت که سه روز بود، صهیونیست‌ها التماس می‌کردند که آتش‌بس را بپذیرید، در هر مقاومتی این اتفاق افتاد، این مقاومت اسلامی را باید تا نابودی کامل و محو غده سرطانی رژیم منحوس صهیونیستی ادامه داد، این مقاومت باید تا پایان حضور استکبار جهانی و آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند، آمریکایی‌ها در هیچ کجای مناطق اسلامی نباید جایی را برای خود امن ببینند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی راه مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است و راه دیگری وجود ندارد، ولو مقاومت‌کننده یک گروه کوچک باشد که کربلای امام حسین(ع) نمونه بارز این معنا بوده و شاگردان مکتب آن حضرت در لبنان، سوریه، دفاع مقدس و دفاع حرم نمونه امروز مقاومت و نتیجه‌های ارزشمند مقاومت اسلامی هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره خیام در مدار، بیان کرد: این ماهواره در زمینه‌های کشاورزی، آبی و احتمال بروز حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دهد، البته دشمنان نگران شده‌اند، چراکه چشمان تیز جمهوری اسلامی در ۵۰۰ کیلومتری بالای زمین با دقت همه چیز را زیر نظر می‌گیرد و دشمنان نمی‌توانند هر غلطی انجام داده و شیطنت کنند و این پیروزی بزرگی محسوب می‌شود.

امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: تقویت حضور ما در عرصه فضایی بسیار ارزشمند است، چراکه انحصارطلبی غربی‌ها را در فضا محدود کردیم و این یک پیروزی ارزشمند محسوب و برکاتش در آینده بیشتر دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha