تربیت دینی در کنار آموزش‌های علمی قرار گیرد
کد خبر: 4087179
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

تربیت دینی در کنار آموزش‌های علمی قرار گیرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: معلمان و مشاوران قزوینی باید به تربیت دینی و اسلامی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمینه رشد کامل و همه‌جانبه آن‌ها را مطابق با ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت فراهم نمایند.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در مراسم نمادین روز غنچه‌ها که امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور در دبستان جابربن‌حیان شهر الوند برگزار شد، اظهار کرد: اولیا باید از اسوه بودن پیامبر (ص) برای تربیت فرزندان خود درس بگیرند زیرا همه خصلت‌های ویژه و خوبی‌ها در پیامبر اسلام وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌کنم تفاوت‌های فردی فرزندانتان را لحاظ کنید تا دریابید که به چه شکل باید با فرزندتان برخورد کنید، همچنین با افزایش انگیزه فرزندانتان نوجوانان شایسته‌ای تحویل جامعه دهید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین تأکید کرد: والدین باید با چهار روش ازجمله تقویت‌کننده کلامی، رفتار محبت‌آمیز، رفتار حمایتی و عدم تنبیه و لجبازی، با فرزندان خود رفتار کنند و برای فرزندان خود به صورت ویژه وقت بگذارند و آنان را در فضای مجازی رها نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در نوع تربیتی پدر و مادر نباید تفاوت وجود داشته باشد و والدین محبت به فرزندان را جزو اولویت‌های خود بدانند زیرا چاشنی محبت معجزه کننده است.

سیاهکالی مرادی افزود: معلمان و مشاوران باید به تربیت دینی و اسلامی کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمینه رشد کامل و همه‌جانبه آن‌ها را مطابق با ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت فراهم کنند.

این مسئول گفت: فرزندانمان آن‌طور که ما هستیم خواهد شد نه آن‌طور که می‌خواهیم بنابراین باید خود والدین الگوی مناسبی باشند تا سبب افزایش انگیزه و بالندگی هرچه بیشتر نسل آینده‌ساز شوند.

سیاهکلی مرادی در پایان بیان کرد: متأسفانه عده‌ای در خارج از کشور به‌صورت هدفمند از طریق مختلف قصد دارند در تربیت شایسته فرزندان ما ایراد وارد کنند اما والدین باید آگاه باشند و فرزند خود را به‌درستی تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha