حوزه‌های علمیه به سمت مدرک‌گرایی نروند
کد خبر: 4088622
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

حوزه‌های علمیه به سمت مدرک‌گرایی نروند

قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه گفت: حوزه‌های علمیه نباید به سمت مدرک‌گرایی حرکت کنند بنابراین از شورای مشورتی استان قزوین می‌خواهیم پشتیبان مدیران خود باشد تا حوزه علمیه رشد کرده و شاهد شوق تحصیل در حوزه‌ها و مدارس علمیه استان باشیم.

طلاب حوزه‌ علمیه

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی، قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه، در مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید و سابق حوزه علمیه قزوین که امروز هفتم مهر در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خطرات متعددی دین را تهدید می‌کند بنابراین حوزه علمیه و روحانیت با تقوا و آشنا به مسائل روز می‌توانند جلوی این خطرات را بگیرند.

وی تصریح کرد: طلاب باید ۲ عنصر زمان و مکان را در تعلیم خود لحاظ کنند؛ باید زمان‌شناس باشند و کاری کنند تا مخاطب، آن‌ها را بپذیرد برای مثال شهید مطهری زمانی که وارد دانشگاه شد با نظم و ادب توانست افراد را جذب خود کند، این شهید به لحاظ گفتار در اوج بود و با انصاف و سخنان عمیق مبانی مارکسیسم را برهم ریخت.

قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه اضافه کرد: طلاب باید به‌روز بوده و مخاطب‌شناسی و دشمن‌شناسی داشته باشند و در عین حال نیز به موقع موضع‌گیری کنند. تربیت یافتگان حوزه علمیه باید بر اساس قرآن سخن بگویند زیباترین عمل، رفتار و سخن را داشته باشند.

وی اشاره کرد: شورای مشورتی استان به مانند اتاق فکر بوده و فرصت مناسبی برای شهر است که باید ظرفیت‌ها را شناسایی و از اساتید حوزه حمایت کند. برای اینکه حوزه علمیه قزوین در جایگاه خود قرار گیرد باید مسائل استان اولویت‌بندی و ظرفیت‌ها نیز شناسایی شوند تا با همدلی این هدف مهم محقق شود.

حجت‌الاسلام ملکی بیان کرد: اخلاص، اولین و اساسی‌ترین موضوع در حوزه علمیه است، شهید ابوترابی سرور آزادگان شد چون با خدا معامله کرده بود و اخلاص داشت. طلاب باید برای مردم بی‌منت کار کنند و تنها رضایت خداوند متعال را مدنظر داشته باشند.

قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه علمیه متذکر شد: حوزه‌های علمیه نباید به سمت مدرک‌گرایی حرکت کنند بنابراین از شورای مشورتی استان می‌خواهیم پشتیبان مدیران خود باشد تا حوزه علمیه رشد کرده و شاهد شوق تحصیل در حوزه‌ها و مدارس علمیه استان باشیم.

انتهای پیام
captcha