هرساعت تعطیلی علم و دانش در کشور خسران است
کد خبر: 4089879
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

هرساعت تعطیلی علم و دانش در کشور خسران است

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ساعت تعطیلی علم و دانش در این کشور ضرر محسوب می‌شود و امروز نباید اجازه دهیم فرزندانمان در فضای مجازی فرصت‌ها را از دست بدهند.

تعطیلی کلاس درس

به گزارش ایکنا از قزوین، یوسف نوری، وزیر آموزش و پروش، در دیدار با دانش‌آموزان برگزیده استان قزوین که چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان با توجه و تأکید بر علم و پژوهش و همچنین اخلاق و معنویت زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از دو سال مدارس در کشور تعطیل بود و در این ایام هیچ مجمع بین‌المللی مدعی نشد که چرا مدارس در این کشور بر خلاف سایر کشورها تعطیل است چون تعطیلی علم و پژوهش در این کشور همیشه در برنامه دشمنان این ملت بود.

وی تأکید کرد: توانمندی در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، نانو، انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، پرتاب موجود زنده و ماهواره به فضا، خودکفایی در صنعت نفت و گاز و خیلی از دستاوردهای دیگر ناشی از پویایی علم و دانش در این کشور و حضور ما در قله‌های رفیع علم است و امروز دشمن با علم به اینکه در قله هستیم نظام را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمن زمانی که ما در قله قرار گرفتیم ما را مورد هدف قرار می‌دهد و فرزندان ما نباید چشم بسته وارد باشگاه دشمنان شوند، افزود: دستاوردهای علمی ما باعث شد تا دشمنان نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر ساعت تعطیلی علم و دانش در این کشور ضرر محسوب می‌شود و امروز نباید اجازه دهیم فرزندانمان در فضای مجازی فرصت‌ها را از دست بدهند.

نوری با بیان اینکه ما باید فرزندان را توجیه کنیم و در حوزه علم آموزی و پژوهشگری جدیت داشته باشیم، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در حوزه فرهنگی و هنری و پژوهش عمیق ورود پیدا کرده و در کسب علم غوطه‌ور باشند؛ دانش‌آموزان باید در حوزه‌های مختلف تلاش کنند و به عنوان پیامبران تشکیلاتی فعالیت کرده و گروه‌های جهادی تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: الگوی دانش‌آموزان باید سردار سلیمانی باشد و به این نکته توجه داشته باشند که این نظام به فراخور ظرفیت جوانان کار کرده تا دانش‌آموزان بتوانند قله‌های موفقیت و پیشرفت را طی کنند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه اثر سال دوازدهم تحصیلی در کنکور قطعی است، افزود: تزریق امکانات و تجهیزات پژوهشی و دانش‌بنیان در مدارس در دستور کار قرار وزارت آموزش و پرورش دارد.

انتهای پیام
captcha