تلاش برای راه‌اندازی «خانه جوان» در قزوین
کد خبر: 4103738
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

تلاش برای راه‌اندازی «خانه جوان» در قزوین

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین با بیان اینکه معاونت جوانان حامی جوانانی است که در عرصه‌های مردم‌نهاد نقش‌آفرین هستند، گفت: به‌زودی «خانه جوان» با هدف گردآوری سمن‌های جوان و نخبگانی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

خانه جوان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، امیر اسلامی‌صدر، معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین، چهارشنبه ۹ آذر در حاشیه رویداد توانمندسازی رویداد «همنا» در جمع خبرنگاران، گفت: برگزاری همایش همنا، هم‌افزایی مشارکت اجتماعی نهادمند جوانان است. هدف از این رویداد توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان است که بالغ‌بر ۱۰۰ تشکل مردم‌نهاد در این رویداد حضور دارند.

این مسئول بابیان اینکه این رویداد برای نخستین‌بار در سطح کشور و استان قزوین برگزارشده است، اظهار کرد: درواقع رویداد توانمندسازی همنا، سلسله همایش‌های مربوط به توانمندسازی تشکل‌ها است که توسط برخی اساتید نامی در قالب پنل‌های مختلف برگزار می‌شود.

اسلامی‌صدر خاطرنشان کرد: موضوع پنل تخصصی امروز آموزش حقوقی و مالیاتی سمن است. تأمین منابع مالی و آموزش گزارش‌نویسی سمن‌ها از دیگر مباحثی است که در رویداد امروز به شرکت‌کنندگان رویداد آموزش داده می‌شود.

وی گفت: سمن‌های متعددی با موضوعات و حوزه‌های فعالیتی مختلف در این رویداد حضور دارند و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان حامی تمامی جوانانی است که در عرصه‌های مردم‌نهاد نقش‌آفرین هستند.

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین، افزود: به‌زودی «خانه جوان» با هدف گردآوری سمن‌های جوان و نخبگانی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی وظایف اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که توسط این اداره‌کل پیگیری می‌شود، بحث حمایت از قانون جوانی جمعیت است. در این راستا آموزش‌های پیش از ازدواج در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۲۰ کارگاه مشاوره پیش از ازدواج به‌صورت حضوری و مجازی برگزارشده است.

اسلامی‌صدر در پایان بیان کرد: همچنین برای چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج نیز مجوز صادرشده که درحال‌حاضر در فعالیت‌اند و به جوانانی که از سوی این اداره‌کل معرفی شوند، مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha