استقرار هوای سرد در قزوین
کد خبر: 4104706
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

استقرار هوای سرد در قزوین

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: به لحاظ دمایی تا اواخر هفته استقرار هوای سرد همچنان در سطح منطقه تداوم دارد.

گزارش هواشناسی

به گزارش ایکنا از قزوین، مریم بهروزی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، اظهار کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، برای امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱، گذر امواج را از سطح منطقه خواهیم داشت که این امواج باعث می‌شوند در پاره‌ای مناطق به‌صورت پراکنده بارش باران و برف را داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش‌ها به‌صورت برف هستند. برای امروز در برخی مناطق پدیده مه و وزش باد را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: از فردا سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، تا پایان هفته برای قسمت‌های دشت استان جو نسبتاً پایدار است، اما برای مناطق مرتفع استان، قلل و مناطق کوهستانی باز هم گذر امواج را خواهیم داشت، بنابراین آسمان استان در آن مناطق ابری خواهد بود و احتمال بارش برف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از فردا تا پایان هفته در برخی مناطق پدیده مه را خواهیم داشت. به لحاظ دمایی تا اواخر هفته استقرار هوای سرد همچنان در سطح منطقه تداوم دارد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته، مربوط به دیشب در شهر آوج با دمای ۵ درجه زیر صفر بود، ظهر روز گذشته نیز بیشینه دمای استان مربوط به ایستگاه قزوین با دمای ۷ درجه بالای صفر ثبت شد، کمینه دمای دیشب قزوین نیز صفر درجه گزارش شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha