قزوین رتبه پنجم «لیگ علمی پایا» را به دست آورد
کد خبر: 4105093
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

قزوین رتبه پنجم «لیگ علمی پایا» را به دست آورد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با بیان اینکه رتبه پنجم لیگ علمی پایا از آن قزوین شده است، گفت: از ۹۰ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی، ۲ تیم از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان و شهیدان شالباف در رشته کارآفرینی موفق شدند مدال نقره کشوری را دریافت کنند.

خلاقیت

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، سرهنگ ابراهیم رسولی‎فر، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، گفت: پانزدهمین دوره از بزرگترین مسابقات علمی گروهی بین‌المللی دانش‌آموزی جهان اسلام در ایران با هدف ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل با حضور و ثبت نام بیش از ۲۸۰ تیم از استان قزوین برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانش ‌آموزی اظهار کرد: ۱۹۰ تیم منتخب با عبور از مرحله مقدماتی وارد دوره نیمه نهایی شده و ۹۰ تیم در دوره نیمه نهایی کشوری شرکت کردند.

وی بیان کرد: لیگ علمی پایا با هدف گسترش سطوح خدمت‌رسانی، فراگیر نمودن آموزش، پرورش و خلاقیت، اشاعه فرهنگ کار گروهی، ترویج روحیه خودباوری در عرصه علم و دانش در بین دانش‌آموزان، ایجاد پویایی و رونق علمی، ضرورت برنامه گروهی، تبادل علمی دانش آموزان، طراحی برنامه‌ها و مسابقات علمی جهت شناسایی و حمایت نخبگان جهت جلوگیری از فرار مغزها در مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و کشوری بین‌المللی برگزار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه تیم‌های شرکت کننده پنج نفره هستند، ادامه داد: از ۹۰ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی این لیگ، ۲ تیم از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان و شهیدان شالباف در رشته کارآفرینی موفق شدند که مدال نقره کشوری را دریافت کنند و استان قزوین در نهایت رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

رسولی‌فر تصریح کرد: در مراسم اختتامیه لیگ علمی پایا از ۱۵ نفر دانش آموزان مدارس دبیرستان فرزانگان و شهیدان شالباف و همچنین ۴ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید بابایی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha