دروازه رستگاری ذهن باز کردن زنجیر شبهات است
کد خبر: 4105122
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

دروازه رستگاری ذهن باز کردن زنجیر شبهات است

مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه ناحيه امام‌ حسن(ع) قزوين با اشاره به لزوم گفت‌وگو در جامعه امروز، گفت: اجازه ندهیم فرزندانمان با جهل و ناآگاهی وارد اجتماع شوند چراکه دروازه رستگاری ذهن‌ و فکر باز کردن غل و زنجیر شبهات است.

مهدی جو نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن قزوین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مهدی‌جو، مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه ناحيه امام‌ حسن(ع) قزوين، شب گذشته، 15 آذرماه با حضور در برنامه «تا آسمان» شبکه استانی صدا و سیمای مرکز قزوین، در خصوص نقش تربیت در شجاعت، گفت: در ایام شهادت حضرت صدیقه‌ طاهره(س) قرار داریم و ایشان وجود شخصیتی و تربیتی خود را در فرزندان و نسلی که پرورش دادند برای ما الگوسازی کردند.

وی‌ اظهار کرد: یکی از ایرادات روش‌های تربیتی ما این است که از الگوهایی که پیش روی ماست و می‌توان از آن‌ها تأثیر گرفت غفلت می‌کنیم؛ حضرت زهرا(س) با امام حسن(ع) بازی می‌کرد و برای او شعری با این مضمون می‌خواند که حسن شبیه پدرت باش، تلاش کن از دست حق ریسمان و طناب را بازکنی، حق را مطالبه کنی ولو اینکه برای این حق‌طلبی هزینه بدهی، خدا را پرستش کن، با کسانی که اهل بخل و تنگ نظری‌ و حرص و بددلی هستند همراه نشو و در مسیر زندگی با این افراد دوستی نکن.

مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه ناحيه امام حسن(ع) قزوين گفت: ما هم در روش تربیتی خود می‌گوییم پسرم دروغ‌نگو، راستگو باش، شجاع باش، درس‌خوان باش و بسیاری دستور دیگر اما نمونه‌ای به فرزندانمان ارائه نمی‌دهیم که مثل چه کسانی باشند در مقابل دشمن با نمادهای خیالی و پوشالی و بی‌هویت و بی‌ریشه برای فرزندان ما الگوسازی می‌کند و فرزندان ما به سبب طبیعت کودکی به سمت آنها جذب می‌شوند.

وی بیان کرد: با فرزندانتان و نوجوانان بازی کنید، در حین بازی برد و باخت و پیروزی و شکست را به آن‌ها بیاموزید، این ظلم بزرگی است که تلاش کنیم همواره بچه‌ها در بازی پیروز شوند. فرزند آزادیخواه، نسل حق‌گرا و حق‌جو نسلی است که در اثر تربیت صحیح والدین شجاعانه فکر و عمل می‌کند، نسلی است که در تربیت و حین رشد و بازی بفهمد که گاهی چشیدن طعم تلخ شکست، مقدمه‌ یک پیروزی بزرگ است.

حجت‌الاسلام مهدی‌جو گفت: شهید آرمان‌ علی‌وردی و شهید حججی اینگونه تربیت و رشد یافتند و با تربیت واقع‌گرایانه به این نقطه رسیدند، با فرزندانمان گفت‌وگو کنیم، موضوعات را برایشان شرح دهیم، اجازه ندهیم با جهل و ناآگاهی رشد یافته وارد اجتماع شوند؛ والدین با فرزندان، معلم با دانش‌آموز، استاد با دانشجو، مسئولین با مردم گفت‌وگو کنید از سؤال شدن و پاسخ دادن و تلاش برای اقناع اندیشه نترسید. شاید دروازه رستگاری ذهن‌ها و فکرها باز کردن غل و زنجیر شبهات باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در روش تربیتی خود، شجاعت واقعی و الگوهای آن را به فرزندانمان معرفی کنیم، برخی‌ها تلاش دارند در قالب فیلم، انیمیشن، لباس‌ها و مدل‌هایی که به جوانان ما عرضه می‌کنند قهرمان‌های پوشالی بسازند و در تلاش‌ هستند معنای شجاعت را تغییر دهند، مثل برخی نوجوانان ما که به سبب القای برخی تبلیغات مسموم دست به اقداماتی هنجارشکنانه زدند.

مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه ناحيه امام حسن(ع) قزوين گفت: شجاعتی که بی‌عقلی را به ذهن متبادر می‌کند شجاعت دروغین هالیوودی است، یعنی بی‌پروا و در حالت خلسه هر کاری را انجام دادن، اما شجاعتی که اسلام و انسانیت به ما آموخته با آنچه که در فیلم‌های تبلیغاتی تحت عنوان شجاعت معرفی می‌شود فرسنگ‌ها فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای شجاعت تعریف اصیل و استانداردی داریم، شهید حججی و امثال این شهید بزرگوار که در مکتب اسلام کم هم نیستند افرادی درس‌ پس داده و قابل الگوگیری برای سنین مختلف جامعه هستند، آیا اینها در لحظه شهادت نترسیدند، ترس یک انفعال خدادادی و غریزی است و حتماً ترسی وجود داشته اما شجاعت به معنای غلبه‌ عاقلانه بر یک ترس طبیعیِ موجود است.

حجت‌الاسلام مهدی‌جو در پایان اظهار کرد: شهدا در تربیت نسلی شجاع، تأثیری مستقیم دارند، والدین نترسند، تربیت شهیدانه به این معنا نیست که فرزند ما به شهادت خواهد رسید بلکه نوعی غلبه‌ عاقلانه بر آن ترس طبیعی است. آرمان علی‌وردی یک شجاعت عاقلانه به خرج داد، از او خواستند که به ساحت مقدس ولایت توهین کند، آنها دوربین به دست می‌خواستند از یک طلبه با وجهه انقلابی‌اش فیلمی ضبط کنند و او در صحنه‌ای قرار گرفت که چندین نفر به او آسیب وارد می‌کنند و ظاهراً با یک جمله می‌تواند رها شود، اما قوه عاقله و ادارکی، قوه معادلاتی و محاسباتی می‌گوید این فیلم ماندگار است اما من که دیگر نمی‌توانم زندگی کنم، پس آزادانه مرگ پر افتخار را انتخاب می‌کنم نه زندگی ذلیلانه و حقیرانه را، اسم این کار شجاعت و انتخاب عاقلانه است.

انتهای پیام
captcha