شناسایی ۸۶۰ دانش‌آموز خلاق در قزوین
کد خبر: 4105413
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

شناسایی ۸۶۰ دانش‌آموز خلاق در قزوین

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین در حوزه پژوهش در بین استان‌های کشور حرفی برای گفتن دارد، گفت: مسئولان و مدیران باید با تسهیلگری شرایط بهتری را پژوهش‌محوری مهیا کنند در همین راستا بالغ‌بر ۸۶۰ دانش‌آموز خلاق در آموزش‌وپرورش استان شناسایی‌ شده‌اند.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در مراسم تقدیر از برگزیدگان و مدال‌آوران علمی و پژوهشگران برتر استان که چهارشنبه ۱۶ آذر در سالن آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: بی‌شک تحقیق و پژوهش، یکی از راه‌های پیشرفت و تعالی کشور است، به‌طوری‌که سنجش سطح دانایی در هر جامعه به میزان تولید، مصرف اطلاعات و گسترش دانایی وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کلی نظام آموزش‌وپرورش بر این است که دانش‌آموزانی خلاق، مؤثر و اندیشمند همراه بامهارت و تفکر تربیت کند. معتقدیم تحقیق و پژوهش باید از بدو دبستان شکل گیرد تا جامعه در آینده با نسلی مسئله حل کن روبه‌رو شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان قزوین در حوزه پژوهش در بین استان‌های کشور حرفی برای گفتن دارد و این پیشینه می‌طلبد تا مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تسهیلگری شرایط بهتری را پژوهش محوری مهیا کنند در همین راستا بالغ‌بر ۸۶۰ دانش‌آموز خلاق در آموزش‌وپرورش استان شناسایی‌شده‌اند که باانگیزه و علاقه‌ای ویژه در جشنواره‌های کشوری شرکت می‌کنند.

این مسئول افزود: سیستم آموزشی جدید باعث بهره‌مندی هرچه بیشتر ارتباط معلم و اساتید در تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب شده است و همواره در تلاشیم تا با رفع مشکلاتی که در مسیر علم‌آموزی وجود دارد، بر اقتدار نظام و انقلاب بیفزاییم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در پایان گفت: راه پیشرفت و اقتدار کشور، ایستادن بر روی پای خود و عدم تکیه‌بر خارج از کشور است. تحقیق و پژوهش از عواملی است که می‌تواند بر اقتدار کشور بیافزاید. در حال حاضر ۷ هزار متخصص جوان در رده سنی ۲۷ و ۲۸ سال در آموزش‌وپرورش رشد یافته‌اند که این نشان از اهمیت بالای عملکرد آموزش‌وپرورش در نخبه‌پروری دارد.

انتهای پیام
captcha