نهادهای فرهنگی برای برپایی اعتکاف برنامه‌ داشته باشند
کد خبر: 4112835
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

نهادهای فرهنگی برای برپایی اعتکاف برنامه‌ داشته باشند

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین با بیان اینکه اعتکاف یک امر شخصی تلقی می‌شود اما آثار اجتماعی نیز دارد، گفت: در کنار واگذاری مسئولیت برگزاری مراسم اعتکاف به مردم، نهادهای متولی فرهنگ هم باید برای برپاداشتن بهتر مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی داشته باشند.

عباسی رئیس ستاد اعتکاف قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین، در جلسه ستاد برگزاری مراسم اعتکاف استان قزوین که شنبه، ۱۷ دی ماه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: با اینکه اعتکاف یک امر شخصی تلقی می‌شود اما آثار اجتماعی نیز دارد و این مسئله موجب اهمیت دوچندان آن می‌شود. اعتکاف ویژگی‌های خاصی دارد و در این رویداد مذهبی اصل بر این است که شخص بتواند با خداوند متعال یک رابطه خاص داشته باشد و اوقات خود را در تأمل، تفکر و تدبر سپری کند.

وی اظهار کرد: در کنار واگذاری مسئولیت برگزاری مراسم اعتکاف به مردم، نهادهای متولی فرهنگ هم باید برای برپاداشتن بهتر مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که این مراسم می‌تواند به رشد جامعه در زمینه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و دینی کمک کند.

این مسئول بیان کرد: امروز اعتکاف جایگاه خود را بین مردم به ویژه جوانان پیدا کرده و استقبال آن‌ها از این سنت حسنه روز به روز در حال افزایش است لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این نسل استقبال گسترده‌ای از حضور در مراسم اعتکاف داشته باشند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف سال به سال بیشتر در کشور رشد می‌کند و برای برگزاری پر شورتر و نیز حضور حداکثری در آن رسانه‌ها در بسط و گسترش و فرهنگ‌سازی اعتکاف می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند. سخنرانی، برگزاری جلسات مذهبی، مشاوره‌های مذهبی فردی و جمعی و برگزاری گفتمان از جمله برنامه‌های اعتکاف سال جاری است.

انتهای پیام
captcha