برگزاری برنامه‌های دهه فجر در ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد قزوین
کد خبر: 4117074
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

برگزاری برنامه‌های دهه فجر در ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد قزوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر در ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد قزوین برگزار می‌شود، گفت: سرود و تئاتر جزو موضوعاتی است که در برنامه‌های دهه فجر مساجد قزوین در نظر گرفته خواهد شد.

باغبانها مدیر کانون مساجد قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، محمدحسین باغبانها، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در نشست کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر که امروز، ۴ بهمن در سالن جلسات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین برگزار شد، گفت: بسیار اهمیت دارد که در ایام دهه فجر برنامه‌های اثرگذاری داشته باشیم و ان شاالله چند برنامه شاخص و الگو در این ایام برگزار شود.

وی ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر، ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در قزوین انتخاب شده است که از این کانون‌ها خواسته شده تا برنامه‌های شاخص و ویژه‌ای را در ایام الله دهه فجر داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: ما در این ایام در سه موضوع آمادگی داریم که همکاری داشته باشیم، یکی از این موارد، گروه سرود است که ۱۰ کانون فرهنگی هنری در قزوین گروه‌های سرود خوبی دارند و سه گروه سرود در سطح کشوری برنامه اجرا می‌کنند و قزوین در این حوزه جزو استان‌های پیشرو است.

وی اظهار کرد: حوزه دیگری که آمادگی برای همکاری وجود دارد، گروه‌های تئاتر است و با همکاری حوزه هنری می‌توان از ظرفیت گروه‌های تئاتر نقلابی در برنامه‌های دهه فجر در مساجد استفاده کرد تا برنامه‌ها فقط در سخنرانی خلاصه نشود و بتوان در بستر هنر موضوعات را منتقل کرد.

باغبانها گفت: اجرای سرود با مدل «فلش ماب» که در واقع اجرای سرود توسط گروهی در بین مردم و یا در خیابان است، ظرفیت دیگری است که وجود دارد و مجموعه‌هایی که اجرای برنامه در ایام دهه فجر دارند، می‌توانند با همکاری کانون مساجد از این ظرفیت هم استفاده کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاهی با عنوان «صعود ۴۰ ساله» را راه‌اندازی کرده است که در حاشیه اجرای برنامه دهه فجر در مساجد می‌توان این نمایشگاه را هم برپا کرد.

انتهای پیام
captcha