تولید ۸ اثر ۱۰۰ ثانیه‌ای در مرکز رشد حوزه هنری قزوین
کد خبر: 4118837
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

تولید ۸ اثر ۱۰۰ ثانیه‌ای در مرکز رشد حوزه هنری قزوین

مدیر مرکز رشد حوزه هنری قزوین با اشاره به تولید فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای در حوزه هنری استان، گفت: هفت اثر داستانی و یک اثر مستند برای شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ارسال شده است.

فیلم

مرتضی سازنده، مدیر مرکز رشد حوزه هنری قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به تولید فیلم‌های داستانی و مستند کوتاه در حوزه هنری، گفت: ۷ اثر داستانی ۱۰۰ ثانیه به نام «دوچرخه» به کارگردانی میثم باجلان، «کارتن» به کارگردانی مرتضی سازنده، «کفش» به کارگردانی علیرضا دوستی، «بانام» به کارگردانی گیتی باقری، «درگوشی» به کارگردانی امیرکمالی و محمدرضا افتخاری، «هدیه» به کارگردانی محمدجواد محمدی، «لونه» به کارگردانی مهدی مرادی و یک اثر مستند به نام «محمد» به کارگردانی میثم باجلان با حمایت حوزه هنری قزوین در سال جاری تولید شده است.

وی افزود: تولید آثار داستانی برای اولین بار در مرکز رشد حوزه هنری قزوین انجام گرفته در حالی که مرکز رشد حوزه هنری کمتر از یک سال است که شروع به فعالیت کرده و این نشان از علاقه و ظرفیت بالای هنرجویان جوان فعال در این حوزه است.

سازنده با بیان اینکه این هشت فیلم جهت شرکت در جشنواره فیلم ۱۰۰ ارسال شده است، گفت: در طول سال جاری کارگاه ایده پردازی و کارگردانی با حضور محمد پایدار و محمدباقر مفیدی‌کیا در حوزه هنری قزوین برگزار شد که در ابتدا ۱۵ طرح اولیه ارائه گردید و در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته هفت اثر داستانی و یک اثر مستند به مرحله تولید رسید.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره داستانی در حوزه هنری قزوین، خاطرنشان کرد: دوره مستند کوتاه یکی از دوره‌های تخصصی حوزه هنری بود که در سال جاری پنج دوره با حضور مجموعاً ۱۰۰ نفر برگزار شد؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اوایل سال آینده تولید کار داستانی را به صورت جدی آغاز خواهیم کرد.

سازنده در پایان بیان کرد: اینکه توانسته‌ایم هشت اثری که به دست کارگردان‌های تجربه اولی تولید شده را در جشنواره ۱۰۰ شرکت دهیم یعنی به هدف خود رسیده‌ایم و امیدواریم جزو برگزیدگان در این جشنواره بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام
captcha