ترقی جامعه بشری به نهاد خانواده برمی‌گردد
کد خبر: 4123082
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ترقی جامعه بشری به نهاد خانواده برمی‌گردد

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه خانواده خمیرمایه جامعه بشری است، گفت: خانواده اصلی‌ترین و اساسی‌ترین سرمایه جامعه انسانی است و سلامت، نشاط، رشد و کمال و تعالی، ترقی جامعه بشری به نهاد خانواده برمی‌گردد.

عرفانی مدیر حوزه علمیه قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، ظهر یکشنبه ۳۰ بهمن‌ در نشست اولین دوره آموزشی خانواده طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، گفت: خانواده اصلی‌ترین و اساسی‌ترین سرمایه جامعه انسانی است و سلامت، نشاط، رشد و کمال و تعالی، ترقی جامعه بشری به نهاد خانواده برمی‌گردد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به عامل اصلی تعالی جامعه اشاره و اظهار کرد: اگر خانواده که تشکیل‌دهنده خمیرمایه جامعه بشری است با آموزه‌های دینی پیش برود به طور قطع جامعه به سامان خواهد رسید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به مکمل بودن زوجین در نهاد خانواده تأکیدکرد و افزود: اگر زن و شوهر دو وجود مکمل باشند باید به سراغ مایه‌های کمال رفت؛ به طور قطع این دو عنصر باید مایه‌هایی را داشته باشند تا به تکمیل همدیگر و کمال خانواده منجر شود.

وی به مهمترین مایه تعالی و کمال خانواده اشاره کرد و ادامه داد: زن و شوهر باید یکدیگر را به عنوان یک انسان شریک در مسیر کمال ببینند؛ داشتن نگاه ارزشی به یکدیگر و برخورد محبت آمیز موجبات کمال خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام عرفانی با بیان اینکه واژه جنس مخالف بار معنایی منفی دارد، اظهار کرد: این تعبیر به هیچ عنوان در قرآن، منابع حدیثی و آموزه‌های دینی نیامده است؛ آنچه به طور صریح بیان شده این است که زن و مرد مایه رشد و آرامش و تعالی یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: اهمیت خانواده در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن خود را به خوبی نشان داد؛ حضور افراد با خانواده‌هایشان رشد سیاسی و اجتماعی خانواده را در صحنه اجتماع به نمایش گذاشت به گونه‌ای که تاریخ به روی خود چنین اجتماعی را ندیده بود.

انتهای پیام
captcha