اعلام ساعت بازدید از بناهای تاریخی قزوین
کد خبر: 4129393
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

اعلام ساعت بازدید از بناهای تاریخی قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: ۱۵ بنای تاریخی پربازدید استان قزوین به صورت ویژه در ایام عید نوروز به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند که ساعت‌های بازدید از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

خانه تاریخی امینی ها

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین، درباره ساعات بازدید از ابنیه تاریخی استان قزوین در نوروز، گفت: ۱۵ بنای تاریخی پربازدید استان قزوین به صورت ویژه در ایام عید نوروز به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند که ساعت‌های بازدید از آن‌ها متفاوت است.

وی بیان کرد: در شهر قزوین ساعت‌های بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی «دولت‌خانه صفوی» شامل «کاخ موزه چهلستون»، «موزه شهر» و «عمارت عالی‌قاپو» از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب خواهد بود. همچنین موزه مردم‌شناسی «حمام تاریخی قجر» هم از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب میزبان گردشگران از سراسر ایران و جهان است.

خزائلی زمان بازدید از «سرای سعدالسلطنه» و «حسینیه امینی‌ها» را ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر عنوان کرد و ادامه داد: «خانه تاریخی رئوفی» که خانه صنایع‌دستی استان قزوین هم محسوب می‌شود، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر به هم‌میهنان خدمات ارائه می‌دهد. زمان بازدید از «خانه تاریخی زعیم» ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر تا ۱۱ شب خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه «قلعه الموت» (قلعه حسن صباح) یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی استان قزوین در روزهای نوروز است، گفت: ساعت بازدید از این قلعه تاریخی، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر خواهد بود. در ضمن زمان بازدید از «کاروان‌سرای تاریخی آوج» و «بقعه پیر تاکستان» هم از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد: همه اماکن یادشده آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافرانی هستند که قزوین را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند و انتظار داریم که بیشترین بازدیدهای نوروزی در قزوین از مکان‌های تاریخی ذکر شده باشد.

انتهای پیام
captcha