برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه قزوین برگزار شد
کد خبر: 4130862
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه قزوین برگزار شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در بیش از ۸۰ بقعه متبرکه استان قزوین خبر داد.  

وفات حضرت خدیجه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه هرساله بقاع متبرکه ویژه‌برنامه‌ای را برای تجلیل از مقام حضرت خدیجه (س) برگزار می‌کنند، گفت: در سال جاری با هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیئت‌های مذهبی، برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام در دستور کار ۸۰ بقعه متبرکه استان قزوین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) نمونه کامل الگوی زن مسلمان در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است، تصریح کرد: جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) در سخت‌ترین دوران تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست، او در دوران بعثت با حمایت‌های مادی و معنوی خویش از پیامبر اکرم (ص) نقش مهمی را در تثبیت و گسترش اسلام ایفا کرد.

این مسئول بیان کرد: مراسم «خدیجه، مادر امت» با حضور قاریان برجسته قرآن کریم و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در بقاع مختلف برگزار شد و سخنرانان نیز در این مراسم به تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه «س» و راه الگوپذیری از سیره ایشان پرداختند.

انتهای پیام
captcha