طلاب لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند
کد خبر: 4145629
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

طلاب لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند

مدیر حوزه علمیه قزوین در مراسم تلبس طلاب مدارس علمیه استان، گفت: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.

عمامه گذاری طلاب

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، در مراسم تلبس طلاب مدارس علمیه استان، گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و طلاب باید قدر این موهبت الهی را بدانند. طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.

وی بیان کرد: تبلیغ و تبیین دو محور بیانی و قلمی است اما برای تحقق این مهم لباس مقدس روحانیت جایگاه ارزشمندی دارد، وقتی یک طلبه با لباس مقدس روحانیت در منظر عموم قرار می‌گیرد ناخودآگاه فرد بیننده به فضای دین و دیانت منتقل می‌شود بنابراین خاستگاه و کنشگری این لباس بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول اظهار کرد: طلاب باید علاوه بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان تقویت کنند.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس روحانیت بسیار مسئولیت بزرگ و رسالت مهمی در بر دارد و شما عزیزان باید با دقت و تلاش بیشتر رسالت خود را انجام دهند، زیرا عمل و رفتار طلاب باید جنبه الگویی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در پایان یادآور شد: رهنمودها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان فرصت خوبی است تا بتوانیم برنامه‌های از پیش تعیین شده را به یک جایگاه ویژه‌ای برسانیم.

انتهای پیام
captcha