بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند
کد خبر: 4154396
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای جهان در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می کنند.

حجت الاسلام محسن قمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سه‌شنبه ۲۰ تیر در دیدار با رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۱۰۰ هزار دانشجوی بین الملل در ایران تحصیل می‌کردند که تاکنون این مهم محقق شده و هم اکنون بیش از این تعداد نیز در ایران از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی تربیت سفیران فرهنگی برای کشورهای مختلف را از اهداف مهم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: ما وظیفه داریم تا با جذب دانشجویان بین‌الملل در این حوزه وارد شده و نگاه امامین انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش دهیم.

این مسئول بیان کرد: تلاش خود را برای معرفی دانشگاه در عرصه‌های جهانی و جذب دانشجو انجام دهید و نظامی را برای آن در نظر بگیرید و برای هر کشور مطالعات جداگانه‌ای را در معرفی رشته‌ها داشته باشید.

وی تصریح کرد: هیئت امنای دانشگاه ظرفیت ویژه‌ای است که بایستی بهره‌برداری لازم را از آن داشته باشید و از ظرفیت‌های جامعه‌المصطفی، مجمع جهانی اهل بی (ع) و مجمع تقریب مذاهب برای معرفی دانشگاه نیز استفاده کنید.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، فرصت‌های خوبی در قاره آفریقا وجود دارد و از ظرفیت‌های پنهان آن کشورها می‌توان استفاده کرد و توجه به کشورهای منطقه هم از اهمیت لازم برخوردار است.

حجت‌لاسلام قمی در پایان گفت: آمادگی خود را برای معرفی دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی اعلام می‌داریم و شورای سیاستگذاری فرهنگی بین‌المللی نیز ظرفیت خوبی است تا دانشگاه بین‌لمللی امام خمینی(ره) معرفی شود.

انتهای پیام
captcha