۱۲۳ آموزشگاه در قزوین نمازخانه ندارند
کد خبر: 4168104
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

۱۲۳ آموزشگاه در قزوین نمازخانه ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه ۱۲۳ آموزشگاه در استان قزوین فاقد نمازخانه هستند، گفت: باید برای احداث نمازخانه در این واحدها تصمیم‌گیری شود و در این رابطه باید شهرداری‌ها هم پای کار بیایند و تا پایان سال جاری برای ساخت ۳۰ نمازخانه اقدام شود. 

کاظمی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، امروز ۱۹ شهریور در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین، گفت: ۱۲۳ آموزشگاه در استان قزوین فاقد نمازخانه هستند که باید برای احداث نمازخانه در این واحدها تصمیم‌گیری شود و در این رابطه باید شهرداری‌ها هم پای کار بیایند و تا پایان سال جاری برای ساخت ۳۰ نمازخانه اقدام شود. 

وی اظهار کرد: موضوع دیگر حضور امام جماعت در مدارس جهت اقامه نماز است که باید در این راستا جلسات لازم برگزار شود و این موضوع ساماندهی گردد. توجه به موضوع اقامه نماز در مدارس امری واجب و ضروری است که باید به آن توجه شود چراکه نماز جزو واجبات است و اگر به درستی به جای آورده نشود بقیه امور لنگ خواهد ماند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: در ایران بیش از ۶ و نیم میلیون نفر مهاجر افغانستانی داریم و بر اساس آمارها ۹۵ هزار نفر در قزوین زندگی می‌کنند که به طور کلی ۷۲ درصد از آنان اهل سنت و ۲۸ درصد شیعه هستند. 

کاظمی بیان کرد: آیا با گسترش مناطق غیرممنوعه تضمینی وجود دارد که اتباع متمرکز شده گسترش پیدا نکنند؟ به همین دلیل سیاست قطعی ما عدم غلبه جمعیتی و فرهنگی است چرا که اگر به این موضوع توجه نشود مشکلات جدی در آینده به وجود خواهد آمد بنابراین در حال حاضر امکان گسترش مناطق غیرممنوعه وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha