عضویت بیش از ۸ هزار نفر در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین
کد خبر: 4173563
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

عضویت بیش از ۸ هزار نفر در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین ۸ هزار و ۲۰۰ نفر عضو بالغ بر ۶۵ درصد دختر و ۳۵ درصد پسر و ۸۰ نفرپرسنل دارد که ۶۸ درصد از اعضا کودک و ۳۲ درصد نوجوان هستند.

موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سیدعلی اکبر موسوی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، ۱۵ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک، گفت: در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین ۱۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار و یک مرکز پستی فعال هستند که این آمار ما به نسبت دانش‌آموزان و مدارس بسیار کم است و با وجود ۱۶۰۰ مدرسه تنها یک درصد دانش‌آموزان را می‌توانیم پوشش دهیم و امکان ارائه خدمات برای همه وجود ندارد.

موسوی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قزوین ۸ هزار و ۲۰۰ نفر عضو بالغ بر ۶۵ درصد دختر و ۳۵ درصد پسر و ۸۰ نفرپرسنل دارد که ۶۸ درصد از اعضا کودک و ۳۲ درصد نوجوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: محوریت کار کانون با کتابخانه‌های آن است، در کانون ۱۹۱ هزار جلد کتاب وجود دارد و در سال گذشته ۶۸ هزار جلد کتاب به امانت داده شده است؛ همچنین در سال جاری ۷ هزار جلد به کتابخانه کانون پرورش فکری اضافه کردیم.

این مسئول گفت: هفته ملی کودک در سال جاری با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» نامگذاری شده است، در این هفته ۴۰۰ برنامه از جمله دیدار استاندار با اعضای برگزیده، جشن پرواز بادباک‌ها، دیدار با امام جمعه، اجرای نمایش‌خانه سیار، دیدار با کودکان بیمارستان قدس، دیدار با خانواده شهدا، فستیوال بازی‌های خلاق، بازدید از اماکن تاریخی به همت میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار اعضای کانون، برنامه ویژه در شیرخوارگاه حلیمه و عضویت رایگان در کانون اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری ۲۵۵ کارگاه با برنامه‌های متنوع، اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، جشنواره راویان غدیر، مهرواره مربوط به بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های برگزار شده توسط این کانون است.

موسوی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صوت گرفته ضعف جدی در حوزه موسیقی کودکان مشخص شد که با تلاش اعضای کانون موفق شدیم برای اولین بار در کشور در این زمینه فعالیت‌هایی انجام دهیم، در این راستا ۸ قطعه موسیقی با مفاهیم ارزشی و فرهنگی تولید کردیم و به صورت کنسرت نمایشی به اجرا گذاشتیم و استقبال خوبی را نیز شاهد بودیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در پایان گفت: خوشبختانه موفق شدیم برای راه‌اندازی مرکز نجوم در کانون پرورش فکری قزوین ۳ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم، هم اکنون این مرکز در حال ساخت است و تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha