رشد ۲۰۰ درصدی تولید محتوای ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین
کد خبر: 4175725
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

رشد ۲۰۰ درصدی تولید محتوای ادبیات پایداری در حوزه هنری قزوین

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: تولید محتوا در حوزه ادبیات پایداری در ۲ سال اخیر در حوزه هنری استان قزوین ۲۰۰ درصد رشد کرده است.

رونمایی از کتاب سین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین در مراسم رونمایی از کتاب «سین» نوشته نوشته سودابه حسینی همسر شهید، گفت: در حوزه هنری استان ادبیات پایداری را جدی گرفته‌ایم و در حال‌حاضر ۱۶ اثر در این عرصه در دست تهیه و ۹ اثر نیز آماده رونمایی است.

وی افزود: کتاب «سین» یک مورد از کارهای ارزشمندی است که امروز رونمایی شد، خوشبختانه تولید محتوا در حوزه ادبیات پایداری در ۲ سال اخیر در حوزه هنری استان قزوین ۲۰۰ درصد رشد کرده است.

مدیر حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: در راه افزایش سرعت تولید محتوا در حوزه ادبیات پایداری دست نیاز به سوی خانواده شهدا دراز می‌کنیم و انتظار داریم کمک کنند تا خاطرات ارزشمندی که در سینه دارند ثبت و ضبط گردد تا مانع جریان سازی بیگانگان و بدخواهان با تحریف واقعیت‌ها در جهت آسیب زدن به جایگاه والای شهدا شویم.

آنچه در ذهن داشتم به نگارش درآمد

در این مراسم سودابه حسینی، همسر شهید و روایتگر کتاب«سین»، گفت: این کتاب در ۲ بخش تألیف شده که بخش اول خاطرات همسر شهید و اطلاعات قبل و بعد از شهادت و نقش شهید در زندگی است و بخش دوم دوران مفقودالاثر شدن و روزهایی که پشت سر گذاشتیم که بعد از ۴۰ سال توانستیم آن را جمع آوری کنیم.  

وی افزود: از نگارش کتاب و آنچه حاصل شده راضی هستیم زیرا آنچه در ذهن داشتم به نگارش درآمد و امیدوارم برای خوانندگان تأثیرگذار باشد و بدانند یک خانواده شهید بعد از شهادت همسر چه مشکلاتی دارد، باور کنید که بهای سنگینی داده‌ایم که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت.

استفاده از ظرفیت علمی و قلم خانواده شهدا

در ادامه مرتضی روزبه، یکی از دوستان قدیمی شهید سید حسن موسوی گفت: با رونمایی از این کتاب یک ناممکن امروز ممکن شد، هر چند تاکنون کتب متعددی در حوزه دفاع مقدس و خاطرات جنگ نوشته شده اما این سبک و رویکرد کم‌نظیر است.

وی افزود: در استان‌ها شهدای شاخص و ملی زیادی داریم که به همه آن‌ها افتخار می‌کنیم اما همه شهدای ما در جایگاه خود شاخصند همه شهدای قزوین در مناطق رزمی و جنگی شهید شدند در واقع شهید بمباران نداریم.

روزبه گفت: باید از ظرفیت علمی و قلم خانواده شهدا استفاده مطلوب شود و نگارش این کتاب نشان داد که خانواده شهدا ظرفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند نقش بیشتری در این عرصه ایفا کنند.

وی افزود: امیدواریم این جرقه به یک جریان تبدیل شود و نهادهای فرهنگی بسترسازی کنند تا این کار تداوم یابد و نگذاریم انقطاع نسلی صورت گیرد و این تجربه نگاری ارزشمند است که می‌تواند الگو شود.

روزبه تصریح کرد: در نگارش این کتاب صحنه‌های تلخی مرور شد و شرایط سخت جنگ و مفقودالاثری و شهادت در اذهان خانواده‌های شهدا مرور شد، باید همت کنیم و از زبان خانواده شهدا کتاب‌های بیشتری در معرفی این شخصیت ها نگارش شود.

در پایان این مراسم از کتاب «سین» به نویسندگی همسر شهید موسوی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha