جنایت‌ امروز صهیونیست‌ها تفسیر تمدن غربی است
کد خبر: 4180973
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
امام جمعه قزوین:

جنایت‌ امروز صهیونیست‌ها تفسیر تمدن غربی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: جنایت‌های امروز صهیونیست‌ها تفسیر تمدن غربی است، چقدر این‌ها تمدن خود را به رخ کشورهای اسلامی و غیراسلامی کشیدند، در حالی که تمدن آن‌ها غارتگری، استثمار، استعمار، فریب، دروغ، قتل عام و آدم‌کشی است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز، ۱۹ آبان در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: مهمترین مناسبت این ایام که شب و روز ما را به خود مشغول کرده سرنوشت مظلومان غزه است، ما یقین داریم آنچه اکنون در غزه می‌گذرد آینده بسیار روشن و امیدبخشی را نوید می‌دهد برای کسانی که اکنون در شرایط بسیار سخت در حال مقاومت هستند، یقین داریم این مردم مظلوم پیروز و صهیونیست‌ها در حال شکست هستند، امروز شرایط برای صهیونیست‌ها بسیار سخت شده است، شاید تعبیر شکست ترکیبی برای شرایط فعلی صهیونیست‌ها مناسب باشد.

وی بیان کرد: شکست ترکیبی یعنی یک نوع شکست انتظار صهیونیست‌ها را نمی‌کشد، این‌ها از نظر نظامی شکست خورده‌اند، یعنی صهیونیست‌ها از همان ابتدای عملیات طوفان‌ الاقصی شکست تلخ ماندگاری خوردند که هرگز نمی‌توانند آن را جبران کنند، اینکه هواپیما از آسمان بمب‌های آمریکایی روی سر مردم غزه بریزد جبران شکست نیست، چراکه هنر وشجاعت در این کار دیده نمی‌شود و فقط وحشی‌گری، قساوت قلب، نسل‌کشی و کودک‌کشی در کار صهیونیست‌ها وجود دارد.

هیبت دروغین صهیونیست فروریخته است

این مسئول اظهار کرد: اینکه صهیونیست‌ها بیمارستان‌ها را ویران کنند به هیچ عنوان به معنای پیروز شدن و جبران شکست به حساب نمی‌آید، بنابراین از نظر نظامی این‌ها شکست خورده‌اند و برای همیشه آن هیبت قدرتمند بودن دروغینی که برای خود ساخته بودند فروریخته است.

وی گفت: بنابراین یکی از شاخه‌های این شکست ترکیبی، شکست نظامی است که همه عالم می‌دانند و خود صهیونیست‌ها هم باورشان این است که هیچ‌گاه نمی‌توانند این ضربه بزرگ را جبران کنند، شکست دوم آن‌ها، شکست امنیتی است، صهیونیست‌ها یهودی‌ها را از مناطق مختلف دنیا جمع کرده و به آن‌ها امتیاز داده‌اند، یکی از امتیازها آن است که فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و خانه‌های آنان را به یهودی‌ها می دهند و فلسطینی‌ها آواره می‌شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: شکست امنیتی یعنی تا کنون بیش از یک میلیون نفر از همان کسانی که به آن‌ها وعده داده شده که بیایند در خانه فلسطینی‌های آواره جا خوش کنند از سرزمین‌های اشغالی رفته‌اند و این مهاجرت همچنان ادامه دارد، یعنی دیگر امنیتی در سرزمین‌های اشغالی نیست، دورترین نقاط سرزمین‌های اشغالی هم زیر موشک و پهپادهای انفجاری قرار دارد، این به معنای شکست امنیتی است.

وی یادآور شد: بقای صهیونیست‌ها به این بود که سرزمین‌های اشغالی را امن نگه دارند اما اکنون دیگر هیچ انسان عاقلی حاضر نیست با وجود رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی برود و در آنجا زندگی کند، آن‌هایی هم که در آنجا هستند قصد رفتن دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از شاخه‌های شکست رژیم صهیونیستی شکست سیاسی است، تاکنون این‌ها خودشان را در انظار مردم دنیا مظلوم نشان می‌دادند اما امروز خیانت‌ها، جنایت‌ها و آدم کشی‌ آنان باعث شده در همه جای دنیا علیه آن‌ها تظاهرات شود، حتی در واشنگتن نیز تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری علیه صهیونیست‌ها به راه افتاده است، این نشان می‌دهد از منظر سیاسی چیزی برای این رژیم منحوس باقی نمانده است.

تعطیلی سفارتخانه صهیونیست‌ها در برخی از کشورها

وی ادامه داد: برخی از کشورها نیز سفارتخانه صهیونیست‌ها را تعطیل کرده‌اند و کارکنان آن سفارتخانه را از کشور خود بیرون کرده‌اند، در خیلی از کشورها نیز به سفارتخانه‌ آن‌ها حمله کرده‌اند، این شرایط فعلی سیاسی این رژیم منحوس است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: از نظر حیثیتی هم آنقدر منفور شده‌اند که اگر بخواهند به هر کجای دنیا بروند، اگر آن کشور و مردمش بفهمند آن‌ها صهیونیست هستند، آنان را راه نمی‌دهند، در بسیاری از مناطق دنیا جلوی هواپیماهای آنان را گرفته‌اند و مانع شده‌اند که از هواپیما پیاده شوند، این‌ها امروز چنین شرایط مفتضحانه‌ای را در دنیا پیدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: شکست ترکیبی صهیونیست‌ها این نوید را می‌دهد که ان شاءالله بساط این رژیم منحوس به زودی برچیده خواهد شد، یعنی اگر قرار بود چند سال دیگر هم بمانند، با این جنایت‌ها به نابودی و سرنگونی خود سرعت بخشیدند.

آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فرقی با هم ندارند

امام جمعه قزوین گفت: حتماً این روزها برای همه روشن شده که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با هم فرقی ندارند، تمام سرزمین‌های اشغالی که صهیونیست‌ها در آنجا هستند یک پادگان نظامی آمریکاست و ملت و دولت نیست، بلکه یک پادگان نظامی است، مثل همه پایگاه‌های آمریکایی در نقاط مختلف دنیا که به برکت نیروهای مقاومت اسلامی برای آنان ناامن شده است، پایگاه‌های آمریکایی دیگر امنیت ندارند و هر روز می‌شنویم پایگاه‌های آمریکایی را موشک زده‌اند و پهپادها در آنجا انفجار ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: جنایت‌های امروز صهیونیست‌ها تفسیر تمدن غربی است، چقدر این‌ها تمدن خود را به رخ کشورهای اسلامی و غیراسلامی کشیدند، چقدر مردم دنیا را تحقیر کردند که تمدن آن است که ما تعریف کرده‌ایم، آن‌هایی که اهل فکر و مطالعه هستند، وقت می‌گذارند و سواد دینی و سیاسی خود را بالا می‌برند و فرهنگ خود را رشد می‌دهند، می‌دانند تمدن آمریکایی را ما در کشورهای مختلف تجربه کرده‌ایم، تمدن آن‌ها غارتگری، استثمار، استعمار، فریب، دروغ، قتل عام و آدم‌کشی است.

این مسئول یادآور شد: امروز مردم در خیلی از کشورهای دنیا نفرت خود را از این تمدن دروغین اعلام می‌کنند اما ان شاءالله این ابراز نفرت توسعه پیدا کند، انقلاب ما نیز همین طور پیروز شد، این طور نبود که روز اول همه به خیابان بیایند، اوایل تعداد اندکی در برخی شهرها مانند قم به خیابان‌ها می‌آمدند و تظاهرات می‌کردند، برای مثال حدود بیست یا سی نفر به خیابان اِرم یا چهارمردان قم می‌آمدند، به مرور این تظاهرات توسعه پیدا کرد، همه قیام کردند و همه شهرها مرگ بر دیکتاتوری شاه را بر زبان جاری کردند و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله عابدینی در پایان اظهار کرد: امروز می‌بینیم که ۳۰۰ هزار نفر در واشنگتن قیام کرده‌اند، در نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا هم مردم قیام کرده‌اند، در فرانسه و انگلیس نیز فریادهای زیادی بلند شده که نوید پیروزی اسلام، اقتدار دینی و معرفی تمدن اسلامی در مقابل وحشی‌گری غربی- صهیونیستی- آمریکایی است.

انتهای پیام
captcha