معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی «خوشنویسی جلوه» در قزوین
کد خبر: 4200000
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی «خوشنویسی جلوه» در قزوین

۳۱۱ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی «خوشنویسی جلوه» ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه ۶۶ اثر پذیرفته و بعد از داوری‌های نهایی ۹ اثر به‌عنوان برگزیده و ۲۰ اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

خوشنویسی

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «خوشنویسی جلوه» از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با میلاد حضرت عباس (ع) شب گذشته ۲۵ بهمن در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار و از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

در این جشنواره ۳۱۱ اثر از سوی ۲۲۵ شرکت‌کننده از سراسر کشور ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه ۶۶ اثر پذیرفته و بعد از داوری‌های نهایی ۹ اثر به‌عنوان برگزیده و ۲۰ اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

در این مراسم محمدجواد فرهنگ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، هنر خوشنویسی را هنر فاخر ایرانی و اسلامی دانست و گفت: شهر قزوین به دلیل سابقه دیرینه و حضور خوشنویسان برجسته و ممتاز به شایستگی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی شده است.

وی برگزاری این رویداد را باعث زنده نگه داشتن هنر بسیار زیبا و ارزشمند خوشنویسی دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با برگزاری این جشنواره خوشنویسی سعی کرده است تا در جهت ترویج شعائر دینی و تلفیق هنر با دانشگاه پرچمدار و پیشگام باشد.

در این مراسم با حضور مسئولان از برگزیدگان این جشنواره با لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد، افتتاح و بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی این دوره از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد بود. مولودی‌خوانی، اجرای موسیقی، شعرخوانی، اجرای نمایش کوتاه، اجرای سرود توسط کودکان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha