برپایی ناپیوسته کرسی‌های تلاوت، یک ضعف در جامعه قرآنی است
کد خبر: 3545251
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

برپایی ناپیوسته کرسی‌های تلاوت، یک ضعف در جامعه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته استان قزوین با اشاره به اینکه عدم برپایی پیوسته کرسی‌های تلاوت، یک ضعف در جامعه قرآنی شمرده می‌شود، گفت: هر شخصی از مسئولان اجرایی استان و مدیران قرآنی گرفته تا روحانیان و علما در قبال این مسئله مسئول هستند.

اکبر حاج‌فتحعلی، قاری برجسته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با بیان اینکه نیت خالص در برپایی این جلسات بسیار مهم تلقی می‌شود و مسئولان نباید تنها به فکر اجرای بخش‌نامه‌ها باشند، اظهار کرد: نخست خواص قرآنی و در مرتبه دوم عموم مردم نباید نسبت به قرآن و مسائل قرآنی بی‌توجه باشند.
وی با اشاره به آیات سوره فرقان در کلام‌الله مجید، افزود: پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت از اینکه قوم من قرآن را در کناری گذاشته و آن را مهجور قرار داده‌اند، شکایت می‌کنند.
این قاری برجسته استان قزوین با بیان اینکه این مسأله باید ریشه‌یابی شده و بررسی شود که چرا این محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: باید مشخص شود که این مشکل آیا از سمت مجری برنامه، هیئت امنا، محتوا و یا از عدم تبلیغ صحیح بوده است.
حاج‌فتحعلی با اشاره به همانگونه که مردم در ماه‌های محرم و صفر به مجالس امام حسین(ع) رفته، نیت کرده و حاجت می‌گیرند، گفت: بهتر است که از این پتانسیل مجالس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) استفاده کرده و از واعظین، سخنرانان، علما و افراد تأثیرگذار بهره ببریم تا قرآن را به مردم معرفی کنند.
 وی با بیان اینکه کسی که 30 سال از عمر او گذشته اما هنوز روخوانی قرآن و واجبات شرعی خود را بلد نیست یک عیب برای جامعه اسلامی شمرده می‌شود، اظهار کرد: اگر این مطالب در جلسات مهم و توسط افراد مهم عنوان شود تأثیر خود را در نهایت خواهد گذاشت.
این قاری برجسته استان قزوین با اشاره به اینکه جا به جایی مدیران اجرایی و تغییر سیاست‌ها و روش‌ها در طیف گسترده بر عموم مردم تاثیر گذار است، بیان کرد: مشکلات اجتماعی و موضوع اشتغال نیز در عدم برپایی مجالس قرآن کم تأثیر نیست و اگر مسئولان به طور جدی فکر رفع مشکلات جامعه باشند اعتماد متقابل بین مردم و مسولان ایجاد شده و وقتی یک برنامه قرآنی اجرا می‌شود تأثیر خود را نیز خواهد گذاشت.
captcha