«مکتب سلیمانی»؛ الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی
کد خبر: 3944165
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
سیدافقهی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

«مکتب سلیمانی»؛ الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است که «مکتب سلیمانی» الگویی در راستای مبارزه جوانان با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است که با این مکتب می‌توانیم به تمام نیازهای معنوی، تاکتیکی، سیاسی، امنیتی و عرفانی پاسخ دهیم.

«مکتب سلیمانی»سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنوان «مکتب سلیمانی» را بر پیشانی شهید سلیمانی نصب و این نسبت را به سردار اهدا کردند، اظهار کرد: «مکتب سلیمانی» یک راه و الگو در راستای مبارزه جوانان با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است که با این مکتب می‌توانیم به تمام نیازهای معنوی، تاکتیکی، سیاسی، امنیتی و عرفانی پاسخ دهیم. وقتی جوانان این الگو را باور کنند تحت تأثیر فرمایشات، فراز و فرودهای زندگی و ایثارگری‌های وی قرار خواهند گرفت.

سیدافقهی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت جامع بود و به راحتی این صفات در یک انسان جمع نمی‌شود گفت: وقتی در میدان رزم حاضر می‌شد مرگ از ایشان فرار می‌کرد، سردار نه فقط از مرگ نمی‌ترسید بلکه همواره دنبال مرگ در راه خدا بود و به همین دلیل در روزهای پیش از شهادت بسیار بی‌تاب بود و به هر کس که می‌رسید می‌گفت دعا کنید که شهید شوم، این یک بلوغ ایمانی و عرفانی و منتهای سیر و سلوک است.

وی تصریح کرد: به دلیل پست و حقیر شدن مسائل دنیایی در نظر سردار، دنیا برایش یک قفس بود، این ویژگی بارز سردار سلیمانی است. چنین شخصیتی وقتی به خانواده‌های شهدا سرکشی و با فرزندان شهدا ملاقات می‌کرد آنان را به آغوش می‌کشید و هم‌ناله آنان می‌شد و در برابر بار سنگین امانت‌ شهدا احساس تواضع می‌کرد.

سیدافقهی ادامه داد: وقتی سردار در مقابل رهبر حضور پیدا می‌کرد آن‌چنان خاضع بود که از شوق دیدار نسبت به فرمایشات و فرامین رهبری هم به‌عنوان فرمانده کل قوا و هم به‌عنوان مرید و مراد، خود را در آغوش رهبر می‌افکند مانند ملاقات حضرت یعقوب(ع) و یوسف(ع) این شوق زایدالوصف بود. از شدت اندوهی که از شهادت سردار سلیمانی بر مقام معظم رهبری غالب شد ایشان نتوانستند مانع اشک‌های خود شوند و هنگامیکه با خانواده شهید سلیمانی ملاقات کردند فرمودند همه از شهادت این بزرگوار ناراحت شدند شما هم متأثر شدید ولی من از همه شما بیشتر متأثر شدم. این تعبیر بسیار بالایی دارد، رهبر معظم انقلاب در میان اعضای خانواده شهید حضور بهم رسانده و با کمال صداقت می‌فرمایند من از همه شما بیشتر متأثر هستم. این نشان می‌دهد که رهبر علاقه‌مند این فرمانده بزرگ بودند.

وی تصریح کرد: ویژگی‌های متضاد سردار سلیمانی در محراب عبادت و حضور در جبهه و به دل دشمن زدن را کنار یکدیگر بگذارید، امروز این یک الگو، راه و مکتب است که باید تدوین و مستند شود و از طریق رسانه، فضای مجازی، فیلم و سریال به جوانان معرفی شده و به فراموشی سپرده نشود. دشمن نباید با دسیسه‌، توطئه‌ و زیر سؤال بردن شخصیت این سردار شهید ذهن جوانان ما را از ارادتمندی به ایشان منحرف کند، این‌ها مهم‌ترین و ویژگی‌های مکتب و راه شهید سلیمانی است.

نقش سردار سلیمانی در محور مقاومت

سیدافقهی با طرح این سؤال که چرا دشمن سردار ما را به شهادت رساند؟ اظهار کرد: دشمن به‌دلیل نقش محوری سردار سلیمانی در شکل‌گیری، تأسیس و فرماندهی محور مقاومت دست به چنین جنایتی زد. سردار در دل مردم یمن، عراق، سوریه، لبنان، غزه و تمام مکاتب مبارزاتی مانند ضد استکبار حضور داشت و اثرگذار بود، اما قطعاً به این سادگی‌ها تصویر، خدمات، رهنمودها و خدمات چنین فرمانده رشیدی از ذهن نهضت‌های جهان اسلام، فرهیختگان و تحلیل‌گران پاک نخواهد شد. وقتی وی به شهادت رسید جهان اسلام عزادار شد و حتی مسلمانان در برخی از پایتخت‌های اروپایی برای این شهید بزرگوار مجلس یادبود گرفتند و در فضای مجازی از شجاعت و نقش وی سخن گفتند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: این شخصیت به‌قدری اثرگذار بود که موجب انسجام، اتحاد مردم و شناخت دشمن شد. شقی‌تر و بی‌رحم‌تر از ترامپ در دنیا وجود ندارد و این افتخاری است که شقی‌ترین فرد دنیا بیاید و پاک‌ترین فرمانده اسلام را چنین ناجوانمردانه به شهادت برساند. شهادت ایشان به یک تابلو خشم و صحنه نفرت‌انگیز نسبت به استکبار و شخص ترامپ تبدیل شد؛ با آغشته شدن دست ترامپ به خون این سردار بزرگوار همه هم‌قسم شدند با اتحاد و انسجام انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرند و برای پیمودن راه و آرمان‌های سردار سلیمانی از پای ننشینند.

وی در خصوص بصیرت سردار سلیمانی توضیح داد: بصیرت هر انسان از درجه و میزان اعتقاد او نشئت می‌گیرد، سردار سلیمانی سرسپرده ولایت، اسلام و گوش به فرمان رهبر خود بود؛ لذا همیشه تأکید داشت که مهم‌ترین مسئله اطاعت محض از رهبری است. با این ولایت‌مداری، وفاداری و اخلاص بر بصیرت وی افزوده می‌شد؛ لذا به محض اینکه مقام معظم رهبری سخن می‌گفتند تا آخر راه می‌رفت و آن را با جزئیات اجرایی می‌کرد و هرآنچه که در توان داشت به کار می‌گرفت تا فرامین رهبری با بصیرت و آگاهی کامل اجرایی شود.

سیدافقهی در پایان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من در مقابل آنچه روح بزرگ آن شهید عزیز برای ایران و منطقه به ارمغان آورد، سر تعظیم فرود می‌آورم» من چنین سخنی را از زبان مقام معظم رهبری در حق هیچ یک از فرماندهان نظامی نشنیده‌ام. این نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب تا چه میزان ایشان را قبول داشتند و شهید سردار قاسم سلیمانی از بصیرت بالایی برخودار بودند.

انتهای پیام
captcha