متولی موقوفه حسینیه امینی‌های قزوین عزل شد
کد خبر: 4058923
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
در پی هنجارشکنی پیش آمده؛

متولی موقوفه حسینیه امینی‌های قزوین عزل شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: حسینیه امینی‌ها تحت مدیریت اوقاف با تولیت خاص است، باتوجه‌به هنجارشکنی صورت‌گرفته در این مکان، علی‌رغم اینکه طبق قوانین عزل متولی سال‌ها زمان نیاز دارد اما باتوجه‌به فضای پیش‌آمده حکم عزل متولی توسط اوقاف صادر و به دادگاه ارسال شده است ممکن است نتیجه نهایی متفاوت باشد.

مجیدی اوقاف قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، روز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان اوقاف قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در چند روز اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها رخ‌داده بود، این اتفاقات به‌هیچ‌وجه قابل‌توجیه نیست.

وی افزود: رسالت اصلی بر عهده ما نیست و حسینیه نیز متولی خاصی دارد؛ اگرچه اتفاق عمدی صورت نگرفته است اما نشان از ناتوانی مدیریت متولی فعلی دارد، میراث‌فرهنگی در این مسئله ورودی ندارد چرا که حسینیه تحت مدیریت اوقاف با تولیت خاص است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: این اشتباه قابل پوشاندن نیست و برخورد قاطع اتفاق افتاد، علی‌رغم اینکه طبق قوانین عزل متولی سال‌ها زمان نیاز دارد اما باتوجه‌به فضای ایجاد شده و باتوجه‌به مسائل گذشته اوقاف به‌سرعت ورود پیدا و حکم عزل متولی را صادر کرد، این حکم به دادگاه ارسال شده است ممکن است نتیجه نهایی تأییدکننده حکم نباشد اما ما وظیفه خود را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات نشان داد که فعالان حوزه مجازی و اصحاب رسانه قزوین نسبت به اتفاقات این‌چنینی حساس هستند که این بسیار ارزشمند است، این اتفاقات بر اساس سلسله برهم‌زننده دین در اماکن مذهبی رخ‌داده است و اصحاب رسانه در انتقادها خطوط قرمز را رعایت کردند.

برگزاری مسابقات کشوری نغمات قرآنی به میزبانی قزوین

مجیدی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران، مقطع بالای ۱۸ سال از ۲۱ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

وی افزود: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌شود، مرحله شهرستانی مسابقات از اول تیرماه آغاز و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد؛ برگزیدگان و نفرات برتر به مسابقات استانی که تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند، همچنین برگزیدگان مسابقات استانی به مسابقات ملی راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: مسابقات در دو بخش بانوان و خانم‌ها در ۱۲ رشته برگزار می‌شود، رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی، قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از آغاز ثبت‌نام تاکنون ۲۳۹ نفر ثبت‌نام کردند که باتوجه‌به محدودیت مخاطبان نشان‌دهنده استقبال بالایی است، این مسابقات در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و هر شهرستان به‌صورت شهرستانی مسابقات را برگزار می‌کند.

مجیدی یادآور شد: بخش نغمات قرآنی کشوری به میزبانی قزوین برگزار می‌شود، دواران ممتاز ایران به قزوین می‌آیند و همه متون قبل از اجرا به تأیید فنی اوقاف می‎رسد تا متن دارای معانی فاخر ارائه شود.

وی تاکید کرد: مسابقات با محوریت بقاع متبرکه و اماکن مقدسه برگزار می‌شود تا پیوندی بین اهل‌بیت (ع) و قرآن ایجاد کنیم؛ استان قزوین موقوفات خوبی دارد اما در وقف قرآنی ضعیف هستیم وقف ختم قرآن برای واقف داریم اما در حوزه مسابقات قرآنی وقف نداریم که باید موردتوجه قرار بگیرد، دلیل اصلی نیز عدم ترویج مناسب مکتب قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

وی تاکید کرد: وقف پول در دوران معاصر مورد تأیید مقام معظم رهبری است و نیاز نیست که مالک باشید و طبق این وقف می‌توانید پول وقف کنید که به‌واسطه آن محافل قرآنی برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در ۲ سال گذشته سه بار میزبان مسابقات قرآنی اسرا بوده است و ۱۶۰ نوجوان خوش‌خوان از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha